štvrtok 11. októbra 2018

✏ Povedz, že ma miluješ

Názov knihy: Povedz, že ma miluješ
Originálny názov: The Summer I Turned Pretty
Séria: Summer (1. diel)
Autor: Jenny Han
Počet strán: 240
Vydavateľstvo: CooBoo
Rok vydania: 2018
Anotácia: Leto sa práve skončilo a Belly už netrpezlivo očakáva ďalšie. A potom ďalšie… a… Vlastne nežije pre nič iné ako letné prázdniny. Domček na pláži, slnko, more, zábava, najlepšia priateľka Sussanah a dvaja bratia – Jeremiah a Conrad. No v jedno leto, keď sa zo škaredého káčatka stáva nádherná labuť, sa všetko akosi začne meniť. Dvaja oslniví chalani, prvý bozk, prvá láska… Leto sa nezmenilo, zmenila sa ona. Musí si vybrať. Jeremiah alebo Conrad?


Moja recenzia:


Knižka, ktorá sa už na prvý pohľad hodí ako perfektné letné čítanie k moru. Len tak ležíte na lehátku či deke a čítate o Belly a jej láskach či neláskach... 
Belly trávi každé svoje letné prázdniny v plážovom domčeku najlepšej priateľky svojej mamy Sussanah. Vždy obklopená troma chalanmi, svojim bratom a Jeremiahom s Conradom, ktorí sú jej vlastne po všetkých tých rokoch už tiež ako bratia. Prežili si tam toho mnoho, na čo spomína aj prostredníctvom flashbackov, v ktorých sa nám priblíži i čo to z ich minulosti. 

Stačilo. Končím. Už viac nebudem tvoja kamoška, obdivovateľka, nič také. Padám.

I napriek tomu, že tento príbeh vyzerá sľubne, sa mi nepáčil. Ak ho mám porovnať, a ja jednoducho musím, s Všem klukům, které jsem milovala, tak musím povedať, že toto sa mi naozaj nepáčilo, prišlo mi to akési plytké a bolo to jedno veľké sklamanie. V príbehu sa takmer nič nedialo, flashbacky mi často splývali s prítomnosťou a hlavná hrdinka? Nuž s tou som sa naozaj nevedela zžiť, je to snáď prvýkrát, kedy som si hlavnú postavu neobľúbila ani tým najslabším spôsobom a to je už čo povedať... 
Celkom sa mi však páčili postavy chlapcov, ktorým sa však autorka až do takej veľkej miery nevenovala, čo je naozaj škoda.
Celé to asi zachraňovalo naozaj len to prostredie, ktoré mi pripomínalo leto, ale príbeh sám o sebe ma vôbec nezaujal a to si dovolím tvrdiť, že mám takéto teenagerské romantické veci dosť rada.... 

Knižka je prvým dielom z trilógie, takže ma celkom zaujíma, o čom bude autorka písať ďalej a či sa aspoň trošku zlepší a dej trochu viac okorení, keďže stále je to tá Jenny Han, ktorá napísala aj sériu Všem klukům, takže možno jej tú ďalšiu šancu predsa len dám... aj keď momentálne o tom nie som až tak veľmi presvedčená.

Koncom leta akoby sa všetko spomalilo a mali sme pocit, že leto je pripravené odísť. ... Aj raj dokáže človeka zadúšať.


Keď už nie príbeh, tak by som chcela pochváliť aspoň obálku, ktorá naozaj skvelo odzrkadľuje to, o čom knižka je, teda skôr kde a kedy sa dej odohráva. Obálka je svieža, pestrá a zároveň aj celkom jednoduchá, kiež by som to mohla povedať aj o knihe...

Čítala som na ňu množstvo pozitívnych recenzií, síce tak celkom nechápem, ako ňou mohli byť niektorí čitatelia ohúrení až do takej miery, ale budiž. Mne jednoducho nesadla, ale samozrejme ju nezakopem pod čiernu zem, niekedy mala aj svoje svetlé chvíľky a to, že som ju dočítala, tiež o niečom svedčí...

Moje hodnotenie: 2/5


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Albatrosu, knižku si môžete zakúpiť tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára