štvrtok 15. októbra 2015

✏ Kódex Tieňolovcov |recenzia

Názov knihy: Kódex Tieňolovcov
Autori: Cassandra Clare, Jashua Lewis
Počet strán: 280
Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: 2015





Moja recenzia:


V knihe sa dozviete všetko o Tieňolovcoch a Tieňosvete. Je to vpodstate taká príručka pre obyčajných, ktorí sa chcú stať Tieňolovcami a napiť sa z Čaše Smrteľníkov. Táto kniha je už 27. vydaním Kódexu...

Aby ste sa nebáli, nebude žiadná nudná príručka, veď ako by aj mohla! Sú tam rôzne zaujímavosti a keď si autorka myslela, že by ste sa mohli nudiť, tak kniha je doplnená aj o poznámky, ktoré do knihy vpísali Clary, Jace a Simon, to čo kto písal viete rozlíšiť podľa štýlu písma. 
Z času na čas sa vyskytnú aj otázky, na ktoré má vlastník zodpovedať, a tak sa dozviete aj ich názor na vec. (poväčšine Claryin, nakoľko to je jej kódex)

Clary je známa ja tým, že rada kreslí, a tak nie je žiadným prekvapením, že po krajoch strán, ale i na voľných stranách sú kresby, ktoré do kódexu dokreslila, no sú tu i obrázky, ktoré v kódexe boli už i predtým...
Toto všetko knihu skvele dopĺňa!

Ale asi som trošku odbočila od témy...
V knihe sa dozviete veľa vecí nielen o Tieňolovcoch, ale i Dolnosveťanoch a takistom o démonoch. 
Všetky tieto informácie sú rozdelené do ôsmich kapitôl a dvoch dodatkov:

I. Zbroj
II. Bojové umenie
III. Bestiár, prvá časť: Démonológia
IV. Bestiár, druhá časť: Dolnosveťania
V. Bestiár, tretia časť: Anjeli a ľudia
VI. Zaklínadlá
VII. Sed Lex, Dura Lex
VIII. Geografia
Príloha A: Úryvky z Dejín nefilov
Príloha B: Deviata dohoda, 1992

Jednoducho po prečítaní knihy budete vedieť všetko, čo by mal vedieť správny Tieňolovec!


Zaskočila ma jedna vec, tou je chyba pri pomenovaní rún, mená dvoch rún boli prehodené. Mnohí si možno povedia, že to nie je až taká chyba, no mne ako fanúšikovi to bije do očí! Jednoducho si myslím, že áno, chyby sa stávajú často, ak by to bolo niečo v texte nepoviem, ale podľa mňa je toto dosť veľká chyba a mohli sa jej vyvarovať... V knihe sú prehodené názvy dvoch rún a to Anjelskej sily a Uvedomenia...

Kniha ma taktiež zaujímavý obal, ktorý sa dá rozložiť a nájdete tam niektoré runy, našťastie, tu sa už tá chyba nevyskytuje, čo ma potešilo :) ...Runy nás sprevádzajú všade, sú na snímateľnom obale knihy a rovnako i na na obale, ktorý sa sňať nedá...











Knižku odporúčam všetkým fanúšikom Nástrojov smrteľníkov a Pekelných strojov, určite si prídete na svoje, no i ostatní čitatelia sa tu dočítajú niečo nové o Tieňosvete...

Moje hodnotenie: 4/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára