štvrtok 15. októbra 2015

✏ Čarodejníkov synovec |recenzia

Názov knihy: Čarodejníkov synovec
Séria:  Kroniky Narnie (1. diel)
Autor: C. S. Lewis
Počet strán: 208
Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: 2005




Moja recenzia:


Digory sa spolu s mamou presťahujú k tete a strýkovi do malého londýnskeho domu, lebo jeho mama je vážne chorá a musia sa o ňu starať. Digory sa hneď skamaráti s Polly, s dievčaťom zo susedného domu. Strýko Andrew je čudák, keď sa Digory s Polly náhodou ocitnú v jeho pracovni zistia, že nie je obyčajný čudák, ale čarodejník. On to využije a pošle deti do iného, neznámeho sveta, aby ho preskúmali. Deti tam objavia miesto, z ktorého sa dá vojsť do množstva iných svetov. A to všetko sa dá pomocou prsteňov, ktoré strýko vyrobil, žltého a zeleného...

Po dlhom čase som sa rozhodla, že sa pustím aj do kroník Narnie. Neľutujem to. Spočiatku som nechápala ako príbeh súvisí s Narniou, no potom sa dej zvrtol a bola som spokojná (niežeby som predtým nebola). 
Príbeh nás zavedie do viacerých svetov, nielen do obyčajného sveta, kde žijeme my a Narnie, ale i na iné miesta, čo oceňujem. Každé z týchto miest je jedinečné a niečím zaujímavé.
Deti si počínali naozaj dobre i keď sa dostali do zákerných situácií a to hlavne vďaka strýkovi Andrewovi, ale i vďaka samotnému Digorymu, ktorý vždy nekonal správne akoby mal, no časom si začne uvedomovať aj vážnosť situácie, do ktorej sa dostali vďaka nemu a začne sa správať rozumnejšie.

Vždy ma potešia ilustrácie v knihách, nemusia byť nejaké extra veľké alebo prešpekulované.. Táto kniha ich obsahuje a dokážu naozaj potešiť a môžete si porovnať i vašu predstavu situácie, miesta či postáv s predstavou autora.

Knižka mi pripadala až taká rozprávková, no páčila sa mi, bola písaná ľahkým štýlom, a tak sa aj ľahko čítala, príbeh poteší určité každého, kto má záujem a je ochotný si knižku prečítať.




Moje hodnotenie: 4/5
Recenzia na 2. diel: Lev, šatnik a čarodejnica
Recenzia na 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára