sobota 10. októbra 2015

✏ Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti

Názov knihy: Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti
Séria:  Sirotčinec slečny Peregrinové (1. diel)
Autor: Ransom Riggs
Počet strán: 358
Vydavateľstvo: Jota
Rok vydania: 2012




Moja recenzia:

Jacobovi už odmalička jeho dedo rozpráva príbehy z jeho detstva. Rozpráva mu i o deťoch, s ktorými žil a ukazuje mu i fotografie ako dôkaz, no Jacob časom predsalen prestane veriť týmto "rozprávkam". Jeden večer mu dedo zavolá, no Jacob si myslí, že má opäť len jeden so svojich záchvatov, veď predsalen je už starý. Príde k nemu domov, no v dome ho nenájde. Napokon ho nájde v lese ležať tvárou k zemi, no ešte žije. Neďaleko zbadá čudnú postavu, z ktorej priam behajú zimomriavky po tele. Starý otec mu pred smrťou stihne povedať ešte zopár slov. Rodičia si myslie, že sa Jacob zbláznil a posielajú ho na terapie k psychiatrovi. A práve ten pomôže Jacobovi presvedčiť rodičov a Jacob sa aj s otcom vydá hľadať sirotine, no jeho otec tam ide skôr kvôli svojej knihe o vtákoch... Ako to všetko dopadne, nájde Jacob to čo hľadal? A dozvie sa viac o dedovej minulosti?
Skvelá kniha, nevedela som sa od nej odtrhnúť, upútala ma a moja zvedavosť čím ďalej viac rástla. Skvelým doplnkom boli i fotografie, ktoré dej skeve dopĺňali, no ja musím priznať, že som si postavy predstavovala inak ako boli na fotografiach stvárnené...
Každé s detí s nadprirodzenými schopnosťami bolo niečim výnimočné a to sa mi páčilo. Z niektorým naozaj behali až zimomriavky po chrbte, no iné sa mi zdali už z prvých viet veľmi sympatické.
Mnohí tvrdia, že knihá je skôr taká hororová, no mne to tak neprišlo, zrejme si každý pod slovom "horor" predstavuje niečo iné. Áno, musím uznať, že pri pár scénach som bola v napätí, no bolo to skôr to napätia ako strach...
Kniha je opäť niečím iným s čím sa obvykle stretnete, určite vám ju odporúčam, je opäť niečo nové :)


Moje hodnotenie: 4,5/5



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára