piatok 12. októbra 2018

✏ Povolání pro ženu nevhodné |recenzia

Názov knihy: Povolání pro ženu nevhodné
Originálny názov: An Unsuitable Job for a Woman
Séria: Cordelia Grayová
Autor: P.D. James
Počet strán: 232
Vydavateľstvo: Motto
Rok vydania: 2018

Anotácia: Dvaadvacetiletá Cordelia se po smrti svého společníka stává jedinou majitelkou soukromé detektivní kanceláře. Jako první si ji najme sir Ronald Callender, aby objasnila příčinu sebevraždy jeho syna Marka. Mark odešel v posledním roce ze studií v Cambridgi a přijal místo zahradníka. O necelé tři týdny později ho nalezli za podezřelých okolností v jeho domku oběšeného. Cordelia, která od začátku nevěří, že šlo o sebevraždu, skládá dohromady fakta a odhaluje pečlivě utajovaná rodinná tajemství.

Moja recenzia:

P.D. James, pre niekoho je táto autorka detektíviek už možno veľmi dobre známa, no ja som sa o nej dozvedela len nedávno a rozhodla sa práve pre tento titul: Povolání pro ženu nevhodné. Dosť ma lákal ten názov.

Hlavnou hrdinkou tu je Cordelia Grayová, dvadsaťdvaročná žena - detektív. Kniha začína priamo nálezom mŕtvehon tela Cordeliinho spoločníka z detektívnej kancelárie, ktorý spáchal samovraždu. Už tu vidíme, že  Cordelia si vie udržať chladnú hlavu ako správny detektív, všíma si detaily a premýšľa nad všetkými možnosťami, nič nové. A tak odôvodnila i nám čitateľom, prečo Bernie zvolil práve tento spôsob smrti, prečo sú rezy tam, kde sú, načo tam je miska s vodou a podobne... 
Počas celej knihy náš sprevádza jej dôvtipnosť a musím uznať, že to je aj dosť sympatická mladá hrdinka, detektívka.
Sama síce nie som nejakou zarytou fanúšičkou detektívok, ale knižka ma naozaj dostala a páčila sa mi! Síce mi trvalo trošku dlhšiu dobu, kým som sa ňou prelúskala až nakoniec, ale to rozuzlenie stálo za to a bolo i dosť nečakané. Nič také, že už od začiatku viete presný koniec.

V budúcnosti možno ešte siahnem po nejakej knihe z pera tejto autorky , keďže ich má na konte naozaj mnoho a odvšadiaľ na ne počuť len slová chvály.
*Navyše, práve som sa dozvedela, že podľa tento knižky je natočený aj televízny seriál, takže ďalšia vec na mojom 'watch liste'!

Moje hodnotenie: /5

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Albatrosu, knižku si môžete zakúpiť tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára