piatok 6. júla 2018

✏ Den co den |recenzia



Názov knihy: Den co den
Originálny názov: Every Day
Séria: Every Day
Autor: David Levithan
Počet strán: 344
Vydavateľstvo: CooBoo
Rok vydania: 2018
Den co den - filmové vydání


Anotácia: Každý den se probudíte v jiném těle, každý den žijete život někoho jiného. A tak platí jedna jediná zásada – vyhněte se tomu, aby si někdo všiml, že na jeden den přebýváte v těle někoho jiného a nepleťte se do jeho života.
Vše je v pořádku, až do rána, kdy se probudíte v těle Justina a zamilujete se do jeho přítelkyně Rhiannon. Od toho okamžiku všechna pravidla, podle nichž jste až do teď žili, přestávají platit. Konečně se objevil někdo, s kým chcete být den co den.

Moja recenzia:


Podľa knižky je natočený aj rovnomenný film, ktorý je jedným z dôvodov, prečo som po nej vôbec siahla. Jej prečítanie som sprvu odkladala, no nakoniec na ňu padol šťastný výber pred cestou do Anglicka, kde mi čiastočne skrátila dlhú cestu.
Samotný nápad je dosť originálny a dokáže zaujať - každý deň sa prebudiť v inom tele, každý deň byť niekym iným. Nový život, noví ľudia, priatelia, rodina. Kto by si to rád nevyskúšal sám na vlastnej koži? No časom toho máte naozaj dosť, sami neviete, kým vlastne ste. 
Hlavný hrdina, považujme ho za chlapca, keďže sám seba tak po väčšinu času berie, si týmto prechádza každý deň a dá sa povedať, že si na to už zvykol. Aspoň do takej miery, ako sa na niečo takéto zvyknúť dá, ak vôbec...
Vždy sa prebudí v tele približne rovnakého veku, rôzne je však pohlavie, orientácia, výzor, povaha či príslušnosť, neraz rodine nič nerozumie, resp. musí loviť v pamäti svojho "hostiteľa", aby pochopil, čo od neho vlastne chcú. No nie je to na zbláznenie?
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt every day movie tumblr
Kniha je rozdelená do kapitol, jednotlivých dní, osôb, ktorými sa náš hlavný hrdina stáva. Niektoré majú dosť nudný život, iné naopak zaujímavý, najmä v dôsledku jeho konania. Rovnako je to s kapitolami, niektoré mi prišli extra zbytočné, autor ich tu nemusel ani zaradiť, zbytočné opisy, ktoré s hlavným dianím ani veľmi nesúvisia. Preto áno, niektoré pasáže ma naozaj nudili.

Súvisiaci obrázokA čo samotný príbeh? A - hlavný hrdina, sa zamiluje do Rhiannon, priateľky jedného z jeho "hostiteľov" (áno, viem, že to nie sú hostitelia, ale ja ich tu budem takto nazývať, nechcem počuť žiadne námietky!). Toto dievča mu počaruje až tak veľmi, že na ňu nevie prestať myslieť a i keď sa každý deň budí ako niekto iný, stále sa s ňou túži skontaktovať, tráviť s ňou čas i keby mal cestovať hodiny do mesta, kde býva. Proste ďalšia love story... aj keď pre začiatok len z jeho strany. Veď ako by mohla ona pochopiť, že on jednoducho nemá telo, ako by mohla každý deň žiť s niekym iným. Áno, je to telesná schránka, ale aj tak, je to neskutočne zvláštne...

Musím povedať, že bolo zaujímavé sledovať, ako sa autor vysporadúval s tým, čo si vlastne aj sám navaril. No i tak by som celkom rada nahliadla do Rhiannoninej hlavy, ako to ona celé brala. Ako uverila niekomu, kto tvrdil, že vlastne nemá svoje telo a raz je dievčaťom, raz chlapcom, vždy niekym iným... Ja by som sa z toho asi zbláznila, lepšie povedané A by som považovala za totálneho blázna i všetkých ľudí, z ktorých tiel by mi to tvrdil...
Súvisiaci obrázok

Aby som sa ešte vyjadrila k obálke, ako je už zvykom... Knižku mám s filmovou obálkou, existuje ešte aj staršia verzia, kde nie je tento filmový motív, ale výnimočne priznávam, že tu sa mi páči viac toto filmové prevedenie. Výnimky potvrdzujú pravidlo.




V konečnom dôsledku, príbeh bol napísaný celkom pútavo, odhliadnuc od niektorých kapitol, ktoré mi tam prišli úplne navyše, len aby sa natiahlo to čakanie na samotný záver. Je to naozaj jedno z tých oddychových čítaní, možno i na letnú dovolenku :) Odporúčam asi naozaj tej skupine mladších čitateľov - YA.

Osobne nemám knižke toho veľa, čo vytknúť, ale nebolo to nič úžasné ani prevratné. Teraz si však môžem už aj s kľudným svedomím pustiť film a možno tu potom pridám menší update. :D



Moje hodnotenie: 2,5/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Albatrosu, knižku si môžete zakúpiť tu.

1 komentár:

  1. Knihu som čítala ešte dávnejšie, ale mňa si teda vôbec nezískala. Vlastne ani neviem, prečo som si pozrela film, no ten sa mi asi páčilo niečo viac ako knižka. Na to, ako to v tej dobe ospevovali, keď som to čítala, tak som od toho čakala oveľa viac.
    Škoda. :/

    OdpovedaťOdstrániť