streda 30. mája 2018

✏ Ovšem |recenzia

Názov knihy: Ovšem
Autor: Karel Kovář (Kovy)
Počet strán: 248
Vydavateľstvo: BizBooks
Rok vydania: 2017





Anotácia: 
Ze života za kamerou. Bez filtrů. Bez scénáře. O všem.

Ve sbírce osobních příběhů, básní a fotek sdílí Karel Kovář cestu obyčejného kluka z malého města, jehož život se během pár let otočil doslova vzhůru nohama. Od téměř idylického dětství, přes komplikované dospívání a tragikomické vztahy, až po budování kariéry na YouTube a smíření se se svou identitou. O stránce života, která byla důsledně skryta. O rodině a snaze zůstat sám sebou. O slzách smutku, štěstí a hlavně smíchu, protože toho není nikdy dost... Jednoduše o všem!

Moja recenzia:


Ak sa aspoň trošku pohybujete vo svete sociálnych sietí, určite ste zaregistrovali aj youtubera, ktorý vystupuje pod prezývkou Kovy. Na jeho kanáli sa nájdu medziiným i videá, ktoré majú za účel dnešnej mladej generácii či širokej verejnosti otvoriť oči či priblížiť niektoré témy, vložiť chrobáka do hlavy. Paródie, zábava a najmä mnohými obľúbené cestovanie a vlogy z rôznych miest sveta.

Kovyho videá si vždy rada pozriem, no bola som zvedavá i na jeho spisovateľské počiny, v podobe autobiografie. A ostala som naozaj milo prekvapená, do rúk sa mi dostala najlepšia "youtuberská" kniha z našej česko-slovenskej scény. 

Už len samotný názov je čímsi originálny - Ovšem, to je to, o čom autor presne píše. Spomienky z detstva, rodina, láska, začiatky, kreativita, úspech či dokonalosť. 
Kovyho myšlienky dopĺňajú fotografie či básničky, dokopy vytvárajú skvelý celok s krásnym dizajnom. 
Najviac som sa tešila asi na kapitolu Cestovanie, ktorá ma teda naozaj nesklamala. Pocity či príbehy z rôznych miest naprieč svetom, toto ma len usvedčilo v tom, že chcem viac cestovať! Ako sa dozviete, či už to sami tušíte, cestovanie prináša tie najlepšie zážitky, nové skúsenosti, hlavne treba vystúpiť zo svojej komfortnej zóny. 

Text je písaný štýlom, akoby vám to Kovy sám priamo rozprával, akoby ste sedeli vedľa neho v kaviarni v LA nad šálkou kávy. Vďaka tejto knihe nahliadnete trochu hlbšie do jeho súkromia či vnútra a odkryjete ďalší kúsok človeka, ktorého doposiaľ poznáte len z obrazovky. 
Za najväčšie odkrytie súkromia považujem taký ten "coming out", kde otvorene píše o svojej orientácii a uvedomovaní si práve tejto skutočnosti. Zasiahli ma však i časti, kde spomína na svojho deda, ktorý mu toho veľa dal.

V závere knižku hodnotím naozaj kladne, je to najlepšia "youtuberská" kniha, ktorú som doposiaľ čítala a určite by som ju odporúčala nielen všetkým Kovyho fanúšikom, ale i ostatným, ktorí ho aspoň trošku registrujú. Je to dôkaz toho, že keď si ide človek za svojim, vie toho dokázať naozaj mnoho, dokonca sa stať vzorom, pre dnešnú mladú generáciu, mnohých inšpirovať a ukázať i to, že youtube nie je len akási pofidérna sieť, kde zo seba robia ľudia šaškov, lebo nevedia, čo skôr z rozmaru. 
Nájdete tu mnoho dobrých myšlienok, nad ktorými sa oplatí zamyslieť, mnoho tipov a príbehov, či motivácie. A keďže ide o Kovyho, v niektorých častiach sa naozaj aj zasmejete :)


Moje hodnotenie: 4/5


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Albatrosu, knižku si môžete zakúpiť tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára