nedeľa 4. septembra 2016

Narodeninový knižný tag

Ahojte!
Opäť som siahla po nejakom tom tagu, nuž a prečo som si vybrala práve tento? Odpoveď je jednoduchá, dnes mám narodeniny takže je to aj celkom logické :D S týmto tagom som sa na česko-slovenských blogoch ešte nestretla...


Dnes som vstala z postele s pocitom, že starnem naozaj nejako rýchlo, veď ešte len pred nedávnom som mala 6 rokov, išla som prvý krát do školy... no dobre, priznávam, toto je už pre mňa minulosťou, ale aj tak, nemôžem uveriť, že o chvíľu už skončím školu a budem musieť pracovať... 
Vždy som chcela byť dospelá, aby som mohla mať vodičák, chodiť sama na dovolenky, konečne môcť oficiálne piť alkohol (toto nebol až taký veľký sen, ale patrí to k tomu...) a mnoho iného, ktoré môžu dospelí... Ale teraz, keď to mám na dosah si uvedomujem, že chcem ešte predsa len chvíľu zotrvať v tých detských časoch, kde sa nemusím starať takmer o nič... Je naozaj zvláštne ako rýchlo ten čas letí, niektorí ľudia si ma pamätajú ešte ako batoľa a nemôžu uveriť, že som už tak vyrástla, áno je to zvláštne... ale už to poznám aj na vlastnej koži, keď sledujem ako rýchlo rastú deti z rodiny, nedávno boli v kočiariku a už chodia do školy... Naozaj začínam chápať prirovnania ako čas plynie ako voda alebo čas je mocný čarodej... je to tak.
Bola by som tu schopná písať ešte veľmi dlho dlhé slohové práce o tom, ako čas rýchlo plynie a že ešte jednoducho nechcem dospieť a nemôžem tomu uveriť, ale radšej by som sa mala pustiť do toho tagu :)

1. Vo svojej knižnici napočítaj deň svojich narodenín a potom od toho odpočítaj mesiac narodenia.
Half-Bad ...ehm-ehm... prečo to padlo presne na knižku, ktorú som nečítala? Ale zato môže to, že som sa narodila 4.9. a preto som musela jednoducho odpočítavať a presunúť sa na koniec. Nuž čo povedať k tejto knihe... Určite si ju prečítam, áno toto hovorím už dosť dlho (asi to budú už 3 roky), ale tento rok ju chcem určite skusnúť (toto slovo sa tu možno ani nehodí, ale chcela som vyskúšať ako to bude znieť hihi)
Možno to bol osud a preto to padlo na túto knižku, žeby mi to chcelo niečo naznačiť? Som polozlá? Ale to by som musela byť najprv polodobrá, čo pri mne nehrozí... ale nie, robím si srandu ja som veľmi milý človek, aspoň z môjho uhlu pohľadu, teda niežeby som si o sebe myslela, že som... nejako... jednoducho si nemyslím, že som nejako zlá, čo sa správania týka... okeeej, radšej poďme na ďalšiu otázku.

2. Ak by si mohol/mohla stráviť narodeniny s akoukoľvek knižnou postavou, ktorá by to bola a prečo?
Dosť náročné, moja prvá myšlienka bola samozrejme, že by som spravila party, kde by boli pozvané všetky knižné postavy, ale tak keď len jednu, tak len jednu. Ale ktorú? Nie vážne, je ich naozaj mnoho, určite ma po dopísaní tohto článku napadne kopa oveľa lepších možností, ale tak tu je tá aktuálna: Gideon de Villiers, jednoducho by sme cestovali niekde do minulosti, čo by bol už zážitok sám o sebe, možno by sme išli na nejaký bál, mali by sme dokonalé róby (ale bez tých prihlúplych parochní!) a táák :D Nieže to budete brať ako rande, takýto zámer som naozaj nemala... :D 
Samozrejme potom sú tu ako skvelí spoločníci aj Luna Lovegood, Magnus Bane, Celaena Sardothien a množtvo ďalších...

3. Nájdi knihu, ktorá sa odohráva v období, keď si sa narodila/a.
Nuž myslím, že toto nie je vôbec ťažké, keďže je akurát začiatok školského roka, takže čím začnem? Klasika, zrejme Harry Potter, Nádherné tvory, Zbohom, nevinnosť, Eleanor a Park, Fangirl, Charlieho malé tajomstvá... a tak ďalej, ale myslím si, že nemá zmysel pokračovať, prosto väčšina kníh, kde hrdinovia nastupujú na novú školu alebo jednoducho sa tam spomína začiatok školského roka :)

4. Nájdi knihu, ktorá ma farbu ako kameň mesiaca, v ktorom si sa narodil/a. 
Okej, takže prvá otázka, ktorý je ten môj kameň? Na internete sa strieda tigrie oko (ktoré mám mimochodom aj doma ako náhrdelník) a zafír. Pri zafíre je oveľa jednoduchšie hľadať takto sfarbenú knihu počnúc Modrá jako zafír, Harry Potter a Fénixov rád, Rozprávky Barda Beedla a istým spôsobom aj taká Selekcia. S tým tigrím okom je to však zložitejšie, keďže je to taká zlatohnedá farba a takú knižku doma nemám, jedinou hnedou knihou je Lexikón (má navyše tie zlaté písmená).

5. Je nejaká séria s rovnakým počtom kníh ako je tvoj vek, ak áno aká?
Nuž na internete som žiadnu nenašla a ani som žiadnu takú nečítala, takže podľa mňa asi nie... ale možno je len niekde dobre zašitá :)

6. Vyber si knihu, ktorá sa odohráva v období a v krajine (na mieste), kde by si sa rád/a narodil/a.
Keďže z chronografického hľadiska doma nemám nijaké historické romány ani nič, čo by sa odohrávalo v minulosti, tak by som si najmä vďaka miestu vybrala čaroles... teda knihou je Fablehaven: Čaroles :) Pri tom, ako by som vyrastala by som mala o zábavu postarané a nežila by som ani v nijakom zlom období, existovali by už aj mobily a pod., takže no problem

Tak toto by bolo všetko, je to také oddychové :) Tí ktorí máte zajtra prvý deň školy, držím palce a ostatní to už majú za sebou alebo ich to čaká, ale až neskôr :) No čo, musíme to prežiť...


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára