piatok 2. septembra 2016

✏ Zakázaná láska |recenzia

Názov knihy: Zakázaná láska
Originálny názov: Forbidden
Autor: Zabitha Suzuba
Počet strán: 272
Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: 2015


Moja recenzia:


Lochan a Maya. Dvaja súrodenci. On má sedemnásť, ona sladkých šestnásť. Mama alkoholička, nebýva často doma a traja mladší súrodenci na krku. Kit je navyše v puberte a nie je to s ním vôbec ľahké. Navyše je medzi nimi vzťah a zvláštne puto, vekový rozdiel len 13 mesiacov.... Akoby nestačilo to, že sa musia starať o súrodencov, zvládať školu, no teraz si musia vyjasniť i to, čo medzi nimi vlastne je... chvíľkové poblúznenie alebo naozajstná láska?

Lochan je sedemnásťročný chalan, ktorý však nemá priateľov, jeho najlepšou priateľkou je jeho sestra Maya. Má problém komunikovať s hocikým iným ako s jeho rodinou. Má perfektné známky a píše naozaj kvalitné eseje, jeho písomné práce sú skvelé, ale ústnej ústneho prejavu sa nikdy nedočkáte... Nedokáže nadviazať dlhší očný kontakt, prezentovať pred triedou ba ani odpovedať na otázky učiteľov... je jednoducho iný, ale i napriek tomu upúta pozornosť mnohých dievčat v škole, vďaka svojmu perfektnému vzhľadu. Rozkošné jamky pri ústach, strhujúci pohľad a pery stvorené na bozkávanie... V rodine zaujal miesto otca, keďže ten ich opustil a odišiel so svojou novou priateľkou do Austrálie.

"Všetko je ako zvyčajne. Len som na krátky, bláznivý okamih pozabudol, že Maya je moja sestra."

Maya má sladkých šestnásť, klebetí s priateľkou Francie, ktorá sa pokúša zbaliť jej brata. V škole je za celkom normálne dievča, no i tak všetci vedia, že je sestrou toho čudáka z vyššieho ročníka. Doma sa musí starať o mladších súrodencov, vyzdvihnúť ich zo školy... I keď má množstvo priateľov, nikto sa nevyrovná jej bratovi, najlepšiemu priateľovi, s ktorým vyrastala...

"Nie sme zvrátení. Sme iba brat so sestrou, ktorí sa stali najlepšími priateľmi. Takto to medzi nami funguje odjakživa. Nesmiem ho stratiť, inak neprežijem."

Asi vám už došlo, čo názov knihy znamená, Zakázaná láska - vzťah brata a sestry, ktorí sa tomu samozrejme zo začiatku bránia, ale je to silnejšie ako oni... Podľa môjho názoru je to dosť vážna téma, ale podľa mňa to autorka pojala nie až tak núteným spôsobom, a tak čitateľ nemá k tomuto vzťahu počas celej knihy priveľký odpor... Tento príbeh nie je len ďalšie klišé, je čímsi iný...

"Prečo je taká nádherná vec zločin?"

Štýl akým je knižka napísaná zaručí, že ju nepustíte z ruky, no svoj podiel na tom má samozrejme i príbeh a dej celkovo. Vždy sa tam niečo deje, raz oddychové inokedy zas ste celý napätý a neviete ako sa to skončí, čo sa bude diať ďalej.

Hlavných hrdinov som si celkom obľúbila, ale zato ich matka a mladší brat Kit mi poriadne liezli na nervy. Matka, alkoholička, ktorá svoje deti opustí aj na pár týždňov, nenecháva im dostatok peňazí, a tak majú roztrhané školské tašky polepené lepiacou páskou? To je už o niečom inom...
A ten malý trinásťročný zasran... ehm ...k tomu sa ani nevyjadrujem, veď keď sa rozhodnete prečítať si knihu, uvidíte sami...

Spočiatku bol celý tento príbeh taký oddychový, príjemné víkendové (v mojom prípade prázdninové) čítanie, ktoré som napríklad ja zvládla za 3 či 4 hodinky. Horšie (rozumej ako zložitejšie) to už bolo s koncom, kde začalo oveľa väčšie napätie a túžba po poznaní ako sa to skončí. 
A musím priznať, že pri epilógu som vyronila aj zopár sĺz, možno ich bolo trošku viac... 
Ale ten koniec, to už bolo na mňa už priveľa. Jedni tvrdia, že to celú knihu zhoršilo, iný zas, že jej to pridalo na hodnote... Kam patrím ja? Nuž to naozaj ani sama neviem...

Chcela by som pochváliť aj obálku, vskutku jednoduchá, ale má svoje čaro, najmä i vďaka citátu, rovnako ako aj pri knižke Dám Ti aj slnko :)

Knižka je predsa len niečo iné, nie je to idylicky príbeh lásky. Myslím si, že stojí za prečítanie a po prečítaní si to treba nechať prejsť hlavou. Moje pocity sú teraz dosť zmiešané a neviem knižku ani veľmi ohodnotiť, najlepšie by bolo, ak by som ohodnotila extra koniec a extra všetko čo sa stalo pred ním, ale ostanem pri bežnom hodnotení, no berte ho trochu s nadhľadom :)

Moje hodnotenie: 4/5







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára