utorok 26. júla 2016

Wrap Up alebo aj zhrnutie BookTubeAThonu 2016

Ahojte!
Pôvodne som chcela na túto tému natočiť video, no nakoniec som sa rozhodla, že to ukončím len článkom, kde to celé zhrniem, dám vám tu aj všetky moje challenge ak ste ich náhodou nevideli, ale to až nakoniec.

Reading challenge
Tak čo myslíte, splnila som ju alebo nie?
Prvý (začala som čítať hneď po polnoci :)) aj druhý deň som prečítala po jednej knižke, no potom v stredu a štvrtok som sa k čítaniu jednoducho nedostala. Mala som čo robiť, aby som stihla natočiť video challenge a úprimne, nejako som na to čítanie ani nemala chuť.

Takto som splnila jednotlivé body:
     1. Prečítať knihu so žltou na obálke. 
- Malý princ, čítala som ho najprv ako eknihu, no potom som si začala uvedomovať totálnu nezmyselnosť textu, keďže sa mi zle sformátoval, a tak som ho nakoniec prečítala na notebooku :)
     2. Prečítať knihu, ktorú budete čítať len po západe slnka. 
- po západe slnka som čítala väčšinu kníh, Šťastný princ, Obyčajná tvár, V tmavej chodbe i Fablehaven, ktorý som však nedočítala
     3. Prečítať knihu, ktorú si objavil/a vďaka booktube. 
- Obyčajná tvár, knižku som objavila už dávnejšie, no myslela som si, že do slovenčiny ju nepreložili, ale mýlila som sa. Prečítala som si ju prostredníctvom projektu Knihobežník
     4. Prečítať knihu od tvojho obľúbeného spisovateľa. X
- mal tu patriť Fablehaven, avšak nestihla som ho dočítať a od ostatných autorov som ešte žiadne knižky nečítala s výnimkou Lois, avšak ona medzi moje obľúbené autorky nepatrí (možno z detstva :))
     5. Prečítať knihu, ktorá je staršia ako ty. 
- Šťastný princ od Oscara Wilda, knižka vyšla v roku 1988, takže je rozhodne staršia ako ja :)
     6. Prečítať knihu a pozrieť si aj jej filmovú adaptáciu. 
- Malý princ, hneď ako som dočítala knižku, tak som si pozrela aj animovanú rozprávku na túto tému. Nebolo to úplne o tom istom, ale priznávam, že film ma chytil viac za srdce ako knižka.
     7. Prečítať 7 kníh. X
- ak dobre počítam, tak som prečítala len 5 kníh, takže ani táto úloha nie je splnená...

Ako môžete, tak som reading challenge nesplnila, možno budúci rok :)

4* Knižku som prečítala na jeden nádych. Očakávala som obyčajné rozprávky, pri ktorých by som pousmiala a kde by víťazilo dobro nad zlom, no dočkala som sa príbehov s poslaním, ktoré vás chytia za srdce. Príbeh o slávikovu a ruži som už poznala, no ako dieťa som ho nemala rada, nevidela som tam však tú pravdu, neraz som túto rozprávku na cédečku preskakovala, lebo sa mi nepáčila zbytočná smrť, nepáčilo sa mi, že tam nie je šťastný koniec...
V tejto knihe je tých rozprávok viac, je tu 7 príbehov, v ktorých ide o správanie ľudí, naivnosť, sebeckosť, pýchu, pohŕdanie...
Nie je to rozprávková kniha len pre deti, tie týmto príbehom po väčšine veľmi ani neporozumejú. Som rada, že som si konečne prečítala knihu od Oscara Wilda a že tou prvou bola práve táto :)




3* Zaujímavý nápad. Deti, ktoré ochorejú na vírus zomrú a potom sa opäť preberú k životu, na ruke majú označenie s číslom ako dlho boli mŕtvi. Čím vyššie číslo, tým sú menej ľudský. Wren bola mŕtvy 178, najdlhšie zo všetkých. Má na starosť výcvik resetov, vyberie si nováčika s najnižším číslom 22, čo znamená, že je v podstate ešte "človekom", teda k ním ma najbližšie...
Miestami som sa od knihy nevedela odtrhnúť inokedy som však túžila po tom, aby sa tam konečne začalo niečo diať. Ku koncu ma to prestávalo baviť, asi tak tých posledných 6 kapitol. 
Áno, koniec je celkom otvorený, ale neviem, či sa chystám na pokračovanie, netúžim po tom až tak veľmi. 
4,9* Pri tejto knihe som sa smiala, no revala som i ako malé decko... August sa narodil so znetvorenou tvárou, v detstve podstúpil množstvo operácii, no i napriek tomu vyzerá tak ako vyzerá... Ľudia sú z neho vo väčšine znechutení, boja sa ho, no i tak má zopár priateľov, ktorých však často nevída. Nastal však čas, keď musí nastúpiť do škole medzi normálne deti, doposiaľ ho učila doma len mama. Auggie má aj sestru, ktorá ho vždy chápala a stála za ním, dokonca vrieskala po deťoch, čo naňho vyvaľovali oči i keď on sám si to ani nevšimol... 
Nebolo to úplne dokonalé, ale aj tak! Kniha plná emócií, príbeh o predsudkoch, závisti, rodine a priateľstve. 
Viacpohľadovosť knihy nám umožňuje nazrieť do vnútra iných postáv a potom aj zistiť, že možno nie sú také, ako sme si mysleli a že všetko je inak...


3,5* Kit nastúpi na prestížnu dievčenskú školu, no už od začiatku má z toho miesta zlý pocit. Blackwood je veľký starý dom, v ktorom býval kedysi podivný pán so svojou rodinou. Divné je však aj to, že na tejto škole sú okrem Kit len 3 dievčatá, v dome s nimi žije ešte madam Duertová, jej syn, starý profesor a dve pomocníčky. Je tam zlé osvetlenie, no izby dievčat sú naozaj prepychové, no i tak tam niečo nesedí... dievčatá a profesori nie sú jedinými obyvateľmi Blackwoodu...
Bola som veľmi milo prekvapená a páčila sa mi i hlavná zápletka, bola originálna, doposiaľ som sa s ničím podobným nestretla, čo je vždy plusKniha sa čítala veľmi rýchlo, prečítala som ju behom jedného večera/noci :) 
Je to naozaj také oddychové, trochu strašidelné čítanie na dlhé večery :)


3,9* Po dlhej dobe, keď som od všadiaľ počula chválu na túto knižku som si ju prečítala aj ja. Spočiatku som však nechápala, ako si táto tenká knižočka mohla získať srdcia toľkých čitateľov, no ako som tak čítala ďalej, začala som to chápať.
Naozaj neviem, čo viac dodať, ale rozhodne neľutujem, že som si ju prečítala :))



+
Keďže som si pozrela aj film, tak tu musím zaradiť aj ten, no nie? :)
Ja sa musím priznať, (viem písala som to už aj vyššie) že tento film sa mi páčil dokonca viac ako knižka, no bude to i tým, že sú tu aj iné postavy a celkovo to je o niečom trošku inom. Tento film som si však veľmi obľúbila a určite sa naň pozrite :)






Toľko k reading challenge. I keď som sa veľmi chcela zapojiť do jednotlivých challengeí na instagrame, nejako mi vypadli z hlavy, takže žiadne fotky nemám, ale presuňme sa aspoň takto k video challengeiam :)

Video challenge 
Naozaj neviem, čo by som mala k týmto challengeiam napísať, keďže všetko je jasné už z videí, takže vám ich tu asi len takto dám a ak budete mať chuť, môžete si ich pozrieť. No ja osobne s nimi nie som veľmi spokojná. Mám až príliš veľké nutkanie zmazať ich, ale neurobím to, môžete si ich však pozrieť iba ak na ne máte link, takže medzi videami na mojom booktube ich neuvidíte :)





Mne sa tento celý projekt veľmi páčil, no musím povedať, že to bolo aj dosť náročné, čítať, točiť videá, následne ich editovať a uploadovať na youtube a prirábať k ním titulky, aby si ich tvorcovia BookTubeAThonu mohli bez problémov pozrieť a nepočúvali len nejaké hatlaniny divného jazyka (slovenčiny) :D Vám sa to možno nezdá až také náročné, ale verte mi, že ono to tak bolo... Videá vychádzali poväčšine až niekedy okolo 21:00 :/ ...ale tak v Amerike je ten časový posun 6 hodín, ale na naše pomery to je trošku neskôr ako vydávam videá väčšinou.

Po tejto skúsenosti som si už vážne povedala, že radšej budem pridávať videá kvalitnejšie (netuším, čo to pre mňa vlastne v týchto podmienkach znamená :D) a menej často, akoby mali byť naozaj takto každý deň alebo každé tri dni a mali by byť "takéto" a ja by som s nimi nebola až tak spokojná...

A čo vy? Zapojili ste sa aspoň do reading challengu? Ako ste dopadli? :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára