nedeľa 6. decembra 2015

❅ Vianočný wishlist

Ahoje! Tak a je tu ďalší článok z vianočnej edície, ktorej sa pokúšam čo naplno venovať a na každý blog, porpípade youtube channel pridať nejaký ten článok/video s touto tématikou :) Nakoľko sa tu ešte nič nevyskytlo, tak som sa rozhodla trošku vám priblížiť môj vianočný wishlist, samozrejme viem, že väčšinu z týchto kníh zrejme nedostanem, no myslím si, že je to predsa len také ozvláštnenie a možno vďaka tomuto článku objavíte nejaké knižky, ktoré ste ešte nečítali a zaujali by vás :) Tak aby som to dlho neobkecávala, tak poďme na to! :)

Ja mám v mojom knižnom wishliste nespočetné množstvo kníh (napríklad vo wishliste v martinuse mi to vychádza dokopy na nejakých tých 2050€, no samozrejme tie knižky tam rýchlejšie pribúdajú ako ubúdajú)... Bolo pre mňa dosť náročné vybrať si nejaké tie knihy, ktoré by som na Vianoce chcela najviac, ale predsa len sa mi to podarilo :) Rozhodla som sa pre 10 knižiek, ktoré by som si priala ja a myslím si, že by boli peknými darčekmi i pre iných, no o tom bude až ďalší článok :)

Ako prvé by som začala asi Harry Potterom :) Priala by som si Harry Potter and Philosopher's stone illustrated, na Harry Pottera v angličtine som sa chystala už veeľmi dlho, no a teraz prišla do rany práve táto ilustrovaná verzia, ktorá je úplne božská, takže toto je určite moje No. 1 :) Pôvodne som rozmýšľala nad slovenskou verziou, ale nakoniec som si povedala, že zbytočne to budem mať dva krát, takže som si to vyriešila takto :)


Ďalšou knihou je knižka s názvom Všem klukům, ktré jsem milovala (To All the Boys I've Loved Before), knižka ma zaujala už na prvý pohľad, názvom i obálkou a po prečítaní anotácie som si jednoducho povedala, že ju musím mať a myslím si, že by to bol skvelý vianočný darček :) Lara píše listy svojim láskam, no nikdy im ich neodošle ani im nedá najavo, čo cíti, no jedného dňa niekto tieto listy odošle tým, ktorým boli adresované...



Pri téme listov ešte ostaneme a to s knihou Listy do neba (Love letters to the Dead), čo je pomerne novinka. Tieto knižky, kde sa spomínajú listy, alebo hlavné hrdinky niekomu píšu sa mi strašne hodia k Vianociam, naozaj neviem čím to je, či listmi pre Santa Clausa alebo Ježiška, jednoducho to je tak :)



Teraz by som prešla na knižky, ktoré sú pokračovaniami z nejakých sérií :) V utorok (8.12.2015) vychádza pokračovanie zo série After a to After: Sľub (After We Collided), možno ste už čítali moju recenziu na prvý diel, a tak viete, že sa mi ta knižka až tak veľmi nepáčila, no ten koniec ma dostal a som veľmi zvedavá ako to bude pokračovať ďalej, a preto som tu zaradila aj túto knižku, jednoducho kvôli mojej zvedavosti a nedočkavosti :D


Druhou knižkou, ktorá je tktiež pokračovaním série je Nekonečné more (The Infinite Sea), prvý diel, Piata vlna, som dostala na Vianoce minulý rok, a tak sa mi to zdá také zaujímavé a praktické, aby som dostala pokračovanie taktiež ako vianočný darček, bola by to pre mňa taká tá "vianočná séria", i keď sa vôbec neodohráva na Vianoce :)



Ďalšou knižkou, ktorá je pokračovaním série je Sirotčinec slečny Peregrinové 2: Podivné město (Hollow City ), predchádzajúci diel sa mi páčil, možno ste čítali aj recenziu. Jednoducho to, ako je dej obohatený o fotografie, listy a spomienky si ma získalo i keď koniec predchádzajúceho dielu mi prišiel trocha odfláknutý, ale čo narobíme. 



Toto boli všetky knihy, ktoré boli pokračovaniami z nejakej tej série, no teraz by som sa vrátila ku knižkám, ktoré si môže prečítať naozaj každý bez toho, aby si musel čítať nejaký predchádzajúci diel a podobne :) Začala by som knižkou Oceán na konci ulice (The Ocean at the End of the Lane), je to knižka od Neila Gaimana, ktorú už možno niektorí čítali, veď na trhu to nie je žiadna novinka. Knižka ma zaujala najmä tým, že ju napísal Neil, síce som od neho ešte nečítala žiadnu knihu, no povedala som si, že chcem začať práve touto a potom pokračovať na Amerických bohov alebo Anansiho chlapcov...


Knižka, ktorá je takým magickým realizmom a zaujala ma je Dom nenaplnených lások (El cielo en un infierno cabe). Zaujala ma či už názvom, obálkou, no najmä anotáciou a obsahom, čítala som i niekoľko recenzií a usudzuje, že to môže byť zaujímavé čítanie. 




Ostali už len posledné dve knižky a obe budú zhodou náhod  z edície Yoli od Ikaru a vyššie sa už tiež spomínali dve knihy práve z tejto edície :) Začnem asi knižkou Všetky skvelé miesta (All the Bright Places), čo je knižka, ktorá v zahraničí zožala veľký úspech a mňa zaujala taktiež, takže sa ju blízkej dobe chystám určite prečítať, chystám sa na ňu už naozaj dlho, no nejako sa mi to ešte nepodarilo, tak snáď sa podarí práve na Vianoce :)



A poslednou knižkou z tohto môjho vianočného wishlistu bude knižka Klamári (We Were Liars), ktorá sa odohráva v lete, čo je trošku také zaujímavejšie keďže budú Vianoce, ale ja napríklad čítam nerada zimné knižky v lete, nie naopak, takže to pre mňa nebude žiaden problém aj keď si myslím, že to bude zaujímavé čítanie, keď bude vonku snežiť :D 






Dúfam, že sa vám článok páčil, inšpirovali ste sa niečím novým na čítanie alebo ste sa inšpirovali vianočným darčekom, ktorý by potešil niekoho z vašich blízkych (no tipy na darčeky môžete ešte iba čakať ;)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára