sobota 28. novembra 2015

✏ Nech sneží |recenzia

Názov knihy: Nech sneží
Autori: John Green,  Maureen Johnson, Lauren Myracle
Počet strán: 303
Vydavateľstvo: Ikar (Yoli)
Rok vydania: 2015


Moja recenzia:



Píšem túto recenziu na ďalšiu knižku, za oknom sneží, pomaly ale iste sa blížia Vianoce, a práve toto je témou tejto knihy, s názvom Nech sneží (anglický originál Let it snow)  Knižka obsahuje tri príbehy od troch autorov, no nie len takých obyčajných autorov, jedným z nich je John Green, ktorého väčšina z vás už dobre pozná a čítala od neho aspoň jednu knihu. Ale sú tu aj ďalšie dve autorky :)
Tieto tri príbehy na seba dokonca i nadväzujú, spomínajú sa v nich rovnaké miesta, postavy :)

"Tri zimné ľúbostné príbehy"


Jubilein expres
Hlavná hrdinka sa volá Jubilee, podľa jedného z dielov Flobieho skladačky (vianočnej dedinky) a to Jubilee Hall. Jubieliny rodičia sa na štedrý večer vyberú pre najnovší diel z tejto skladačky, vyrábajú totiž len 5 originálnych kusov a oni ho samozrejme potrebuju do svojej zbierky, ztrhne sa tam však bitka a zatkne ich polícia. Jubilee sa tak vydá expresom za starými rodičmi, s ktorými má stráviť Vianoce kým sa vec nevyrieši, narazí však na problém. Je snežná búrka a expres uviazne pred Gracetownom, no Julie ma namierené na Floridu. Vďaka tomu však spozná i Stuarta...

Rotlieskavačský vianočný zázrak
Traja priatelia Džej Pí, Duke a Tobin majú pohodový vianočný večer, pozerajú bodnovky. Zavolá im Keun, že do Waffle House prišla skupina roztlieskavačiek a nech sa tam čím skôr dostavia. Musia však doniesť so sebou aj Twister a doraziť skôr ako ostatní, ktorých zavolali iní pracovníci Waffle House, lebo pustia len toho kto dorazí ako prvý a donesie aj Twister. Džej Pí sa veľmi nechce nikam ísť, je jej doma pri telke dobre, no nakoniec ju presvedčia a zlákajú na harule. Je tu však jeden háčik, vonku je snežná búrka a cesta tam bude veľmi namáhavá i keď majú dobré auto.

Celý tento príbeh je o ceste do Waffle House, úprimne mňa tento príbeh vôbec nezaujal, bolo to v podstate o ničom. Práve tento príbeh bol od Greena a preto som od neho čakala viac, ooveľa viac! Podľa môjho názoru bol tento príbeh najhorší, áno boli tam nejaké tie zaujímavé chvíle, ale bolo ich až žalostne málo. Dosť ma tento príbeh sklamal, no nebolo to po prvý krát pri tomto autorovi...
Nakoľko tieto príbehy by mali byť ľúbostné, tak z tohto som takýto pocit ja osobne vôbec nemala...

Svätý patrón prasiat
Sú Vianoce a Addie má zlú náladu, stále myslí na Jeba, bývalého priateľa, s ktorým sa rozišla vďaka svojej hlúposti. Stále si premieta spoločné spomienky a počúva pri tom hudbu. Z tejto pochmúrnej nálady ju ako-tak vytiahnu až jej priateľky, ktoré ju prídu navštíviť. Addie napísala Jebovi email, kde ho žiada o stretnutie, no on sa nedostavil. Sebaľútosť jej už prerastá cez hlavu, dokonca sa dala ostrihať a odfarbiť si vlasy na ružovo. Pracuje v Starbuckse, kde sa s Jebom i spoznala a na druhý deň sa chystá vyzdvihnúť vo Svete zvierat Gabriela, prasiatko, ktoré na Vianoce kúpili svojej priateľke Tegan, no veľa sa toho zomelie...
Zaujímavý príbeh, kde sa stretneme takmer so všetkými postavami, ktoré sa objavili i v už predchádzajúcich príbehoch. Avšak hlavná hrdinka mi nebola vôbec sympatická a bolo to také všelijaké...


Zaujímavá knižka, páčila sa mi najmä nadväznosť jednotlivých príbehov, to ako na seba navzájom nadväzovali. Jednoducho akoby, že máte postavy, ktoré sa niekde stretli a máte popísanú nejakú situáciu a potom extra príbeh ku každej z týchto postáv. Príde mi to ako niečo originálne, je to niečo s čím som sa ešte nestretla, nečítala som nič podobné. Spolupráca medzi autormi musela byť naozaj dobrá, čo vidno aj na výsledku :)
Knižke nedávam plný počet bodov a moje hodnotenie je také, aké je... Príbehy sa mi páčili, veď v jednoduchosti je krása, no ten druhý, to bolo pre mňa naozaj jedno veľké sklamanie... Prišlo mi to trošku odfláknuté, ako keby to chcel mať John hneď za sebou, no toto je môj názor, viem, že mnohí so mnou určite nebudú súhlasiť, ale 100 ľudí, 100 chutí :) ...
Každopádne, knižku si skúste prečítať, je to príjemné čítanie hlavne na toto zimné obdobie, keď za oknom sneží a vy si ju čítate pod dekou, pri krbe :)


Moje hodnotenie: 3,5/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára