sobota 14. novembra 2015

✏ Čo sa stalo Mare Dyerovej? |recenzia

Názov knihy: Čo sa stalo Mare Dyerovej?
Séria: Mara Dyerová (1. diel)
Autorka: Michelle Hodkin
Počet strán: 392
Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: 2013




Moja recenzia:


Na túto knihu som sa chystala už veeľmi dlho a konečne sa podarilo! Veru, kúpila som si prvé dva diely za cenu jedného, z čoho som bola (ešte som) veľmi nadšená.
Popravde, ani som netušila o čom kniha je, anotáciu som si prečítala až keď som mala knihu v knižnici, čo je u mňa úplne neobvyklé a doteraz nechápem, že sa mi niečo také stalo, ale na druhej strane vôbec neľutujem, že som si knižku kúpila. Ale aby som to tu zase celé neobkecávala, poďme k tomu, o čom kniha vlastne je :)

Hlavnou hrdinkou je Mara Dyerová, ktorá sa však v skutočnosti vôbec nevolá Mara Dyerová. Mara sa preberie v nemocnici a na nič sa nepamätá. Oznámia jej, že jej najlepšia priateľka Rachel a ďalší dvaja jej priatelia, Claire a Jude sú mŕtvy a ona jediná prežila pád starej budovy. Mara sa zrúti a nakoniec prehovorí rodičov, aby sa presťahovali a začali tak nový život na novom mieste, v tomto prípade na Floride. Mara má dvoch bratov Davida a Josepha, všetci traja nastúpia na súkromnú školu. David si okamžite nájde priateľov a začlení sa do kolektívu, zatiaľ čo Mara sa spriatelí len s jedným chlapcom a druhý, Noah, chlapec s pochybnou minulosťou, sa s ňou pokúša spriateliť tiež a možno i niečo viac... Začnú sa jej zjavovať je mŕtvy priatelia a Mara si myslí, že šalie...
Príbeh je zasadený do prostredia strednej školy, nájdu sa tam samozrejme i záporáci, ktorý Mare strpčujú život a nie len jej, ale i všetkým navôkol.
Obidvoch bratov si určite obľúbite. Starší, Dávid, je typický príklad dobrého žiaka, ktorý sa učí na samé Áčka a je i pomerne obľúbený. Mladší, Joseph, je proste ten zlatý mladší braček, s nevinným pohľadom, ktorého si každý okamžite obľúbi.
Jej rodičia sú taktiež úplne super a obľúbila som si ich, čo sa nedá povedať o mnohých rodičoch v knihách. Chcú pre svoju dcéru len to najlepšie a jej otec, ktorý je právnik je ochotný obetovať i jeho najväčší prípad, o ktorý sa zaujímajú i média.

Noah nie je taký, ako sa na začiatku vykresľuje a príde na to i samotná Mara. A možno sa doňho dokonca i zamiluje. Postupne ho spoznáva, no najväčší prvý dojem na ňu urobí, keď je pomôže zachrániť vyhladovanú sučku, Mabel.

A wow, no konečne som sa dočkala, že k menu autorky nedali -ová, normálne ma to potešilo, nakoľko tento zlozvyk, ak sa to dá tak nazvať mi naozaj lezie na nervy a niekedy sa podarí a nakazia ma tým tiež, ale pokúšam sa ovládať :)

Knižka bola príjemným oddychovým čítaním, na skrátenie, spríjemnenie si voľného času. 


Moje hodnotenie: 3,75/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára