piatok 13. novembra 2015

✏ Trón zo skla |recenzia

Názov knihy: Trón zo skla
Séria: Trón zo skla
Autorka: Sarah J. Maas
Počet strán: 376
Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: 2015




Moja recenzia:


Kniha, ktorú vám rozhodne odporúčam, ja som si ju naprosto zamilovala :)

Celaena Sardothien je nejnebezpečnejšia a najznámejšia nájomná vrahyňa v Erileai, no je uväznená vo väzení Endovier, kde pracuje v soľných baniach, je tam uväznená cez rok, poznať to na jej fyzickom stave, psychicky je celkom v pohode, tak ako nájomná vrahyňa môže byť. Korunný princ ju však z väzenia vyzdvihne a odvedie na kráľovský dvor, ponúka jej slobodu, no je tam háčik. Musí sa stať kráľovou dýkou a slúžiť pre neho štyri roky, potom bude voľná. Nebude to však tak jednoduché, kráľovou dýkou sa stane ten, kto vyhrá súťaž, s Celaenou tak budú súťažiť ďalší nájomný vrahovia, zlodeji, ...

"Srdce z ľadu, vôľa z ocele. Jej meno je Celaena Sardothien."

Celaenu si určite hneď zamilujete, je síce nájomnou vrahyňou, no je na to dosť mladá, má len osemnásť. Na dvore vystupuje pod menom Lady Lilith a nikto nepochybuje o tom, kto v skutočnosti je. Je úžasná, jej správanie v jednotlivých situáciách je zaujímavé, niekedy úplne iné, nie také aké by sa od nájomnej vrahyne čakalo, niekedy pôsobí nevinne a bezbranne. Nečudo, že si ju princ zamiloval i iní v hrade a nepovažujú ju za hrozbu. Jej komnaty síce stále strážia stráže, no takpovediac majú s ňou skôr kamarátsky vzťah. Od začiatku čitateľ premýšľa ako ju vnímať, či ako záporačku alebo ako to vlastne je? Každý si to vysvetlí po svojom, no čím viac a hlbšie sa do príbehu ponoríte zistíte, že nie je tou najväčšou záporačkou v knihe, ale to by som už veľa prezrádzala ;)

Medzi Celaenou a Davianom vznikne zvláštne puto a čím ďalej sa zväčšuje a pretrváva počas celého príbehu. Napokon i Chaol, kapitán kráľovskej gardy, si ju svojím spôsob tiež obľúbi i keď to nedáva veľmi najavo :)


Veľmi oceňujem, že na začiatku knihy je napísané, ako sa správne vyslovujú jednotlivé mená a názvy miest, takže si nad tým čitateľ nemusí lámať hlavu a vyslovovať krkolomné názvy, to je také malé plus navyše :)
V príbehu nájdete okrem fantasy i vražedné súboje a zápasy, mágiu i tú zakázanú a nájde sa tu i nejaká tá romantika :)

Knižku som zaradila medzi moje obľúbené, je písaná veľmi pútavo a hneď vás vtiahne do deja, rozhodne vám ju odporúčam, stojí za to :) 
Veľmi sa už teším na pokračovanie Koruna z temnoty, ktorá vychádza o necelý mesiac :)


Moje hodnotenie: 5/5 ♥

2 komentáre:

  1. Si fakt super a pozerám ťa aj na Youtube. Pokračuj v tom, čo robíš a dotiahneš to veľmi ďaleko. mám síce iba 11, ale Trón zo skla milujem!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, určite ma to povzbudilo :)
      Myslím si, že pri knihách na veku až tak veľmi nezáleží, stačí, že čitateľ chápe to, čo číta a rozumie tomu, čo tým chcel autor povedať :)

      Odstrániť