streda 5. augusta 2015

✏ V krajine havranov - Strážca kameňa

Názov knihy: V krajine havranov
Autor: Ján Papuga
Počet strán: 400
Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: 2011




Anotácia: Narodilo sa božské dieťa Zeme, strážca kameňa Hea. Ľudia vzrušene pobehujú, tešia sa, pripíjajú na jeho slávu, každý chce vidieť nového strážcu.

O dvanásť rokov neskôr, chlapec s neobyčajným menom Dalius, sníva o lietaní. Má zvláštny pôvod i poslanie. Nie celkom náhodou objaví vstup do podzemnej krajiny. Krajiny, ktorej vládnu kamene Vita ochraňujúce najvzácnejšie hodnoty života. No krajina pod zemnou je ohrozená, iba Dalius môže zachrániť to, na čom mu záleží najviac.
Bude dostatočne silný a odvážny? Prekoná všetky nástrahy a prekážky? Našťastie nie je sám, priateľstvo má nezvyčajnú moc.

Moja recenzia:

Na začiatok by som začala asi tým, že knižka je z pera slovenského autora, čo je podľa mňa zaujímavé už samo o sebe, nakoľko fantasy knihy, ktoré zvyknem čítať sú od zahraničných autorov.

Ak má povedať pravdu, tak od knižky som čakal trošku viac, ale nehovorím, že sa mi nepáčila. Bolo to zaujímavé čítanie. Knižku som začala čítať, no v čítaní som pokračovala asi po 2 týždňoch, lebo po prológu a prvej kapitole ma nejako nenadchla. No potom som sa k nej vrátila a prečítala ju za deň.
Páčilo sa mi, že dej sa odohráva v Centúrume, podzemnej krajine ale rovnako sú tam aj časti, zo školského prostredia.
Dali je siedmak, obyčajný chlapec, z ktorého sa vykľuje strážca kameňa, no zaujímavý je spôsob ako sa dozvedá o Centúrume, prisní sa mu to, jednoducho má sen na pokračovanie...

Jedna z mála vecí, ktorá mi tam chýbala je, že sa mi tam možno žiadalo trošku viac postáv, ale dej bol dosť zaujímavý aj bez nich.
Kniha nie je určená len deťom, myslím, že si v nej príde na svoje každý, kto má rad fantasy.

Odporúčam si knižku určite prečítať, je to niečo iné, nakoľko je to originál, nikto to nemusel prekladať a originál je vždy najlepší, sú to myšlienky samotného autora a nie sú nikým "pretransformované", preto som vždy rada ak si môžem prečítať originálnu verziou knihy :)


Moje hodnotenie: 3/5 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára