piatok 7. augusta 2015

✏ Kam zmizla |minirecenzia

Názov knihy: Kam zmizla
Séria: Zostaň so mnou 
Autorka: Gayle Forman
Počet strán: 232 strán
Vydavateľstvo: Ikar (YOLI)
Rok vydania: 2015





Anotácia: Od tragickej autonehody prešli tri roky... Mia prežila, stratila však najbližšiu rodinu aj chuť žiť. Pomohli jej lekári, kamaráti, a najmä jej priateľ, gitarista Adam Wilde. Trpkú životnú skúšku však ich mladá láska neprežila a cesty dvojice sa rozišli... Celé tri roky už uplynuli aj odvtedy, čo Mia náhle zmizla z Adamovho života.
Teraz obaja žijú na opačných koncoch krajiny. Nadaná violončelistka Mia je vychádzajúcou hviezdou newyorského konzervatória Juilliard. Adam žije v Los Angeles a ako slávny rocker kŕmi nenávidený bulvár búrlivým vzťahom so slávnou herečkou. Keď počas turné zostane sám trčať v New Yorku, náhoda ich znovu zvedie dokopy. V tú osudnú spoločnú noc sa túlajú po meste, ktoré sa stalo Miiným domovom, spomínajú na minulosť a nesmelo otvárajú srdcia budúcnosti – a azda aj jeden druhému. Dá sa však vrátiť stratený čas, odpustiť chyby a nesplnené sľuby?



Moja recenzia:


Musím povedať, že táto časť sa mi páčila viac ako tá predchádzajúca, možno máte iný názor, no mne sadla viac táto. Knižka sa čítala naozaj dobre a rýchlo, také oddychové čítanie.
Prvá vec, ktorou sa kniha výrazne líši od prvej časti je, že knižka je písaná z pohľadu Adama. Ja si myslím, že to bol dobrý krok napísať pokračovanie z pohľadu inej osoby (Adama), príbehu to dodáva istý šmrnc a vidíme vzťah medzi Adamom a Miou z dvoch strán. 


Dej pokračuje s odstupom troch rokov, kde je Adam rocková hviezda a Mia ukončila Juilliard a je skvelou virtulózkou. V ich životoch zohráva najdôležitejšiu úlohu hudba a to je práve to, čím je tento príbeh zaujímavý a jedinečný.

Hoci neznášam tajomstvá, medzi mnou a Miou ich je v tej chvíli viac než dosť a metro je vrcholom všetkých mojích obáv. Uzavreté priestory. Davy ľudí. Nemožnosť uniknúť.


Kniha je opäť obohatená aj o spomienky z minulosti, ktoré sa prelínajú so skutočnosťou. Neprídu mi však až tak rušivé a odveci (tento pocit som mala trochu pri prvej knihe).
Na začiatku niektorých kapitol sú taktiež úryvky z Adamovych pesničiek, teda pesničiek kapely Shooting Star.



Čo by som snáď vytkla, boli malé preklepy v texte, prišlo mi to trochu rušivé. Napríklad ak niekde chýbal mäkčeň...


Moje hodnotenie: 3,5/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára