nedeľa 18. decembra 2016

Čo si prečítať na Vianoce?

Ahojte!
Necelý týždeň a už sú tu oficiálne Vianoce :)
Okrem pozerania vianočných rozprávok si každý knihomoľ musí prečítať aspoň jednu či už vianočnú alebo zimnú knižku - inak by to nebolo ono!
Ak neviete, čo si prečítať a potrebujete nejakú inšpiráciu, tak ja som si pre vás pripravila zopár tipov alebo inšpirácií, čo si prečítať.
Ak by ste mi však chceli odporučiť niečo aj vy, budem len rada! :)


Christmas Carrol (Vianočná koleda) od Charlesa Dickensa

Nájdete ju v množstve prevedení, pre deti tu je dokonca i v podobe Strýka Držgroša alebo nebodaj Barbie... Myslím si, že nejestvuje žiaden človek, ktorý by tento príbeh nepoznal. 
Príbeh o skúpom pánovi Scroogovi, ktorého neobmäkčia ani Vianoce. Oči mu však rozjasnia až návštevy, návštevy troch duchov, prízrakov... Zmení mu to celý pohľad na svet, stane sa iným človek alebo ostane i naďalej zatrpknutým starým držgrošom s odporom ku všetkému navôkol? 
Myslím si, že tento príbeh sa k Vianociam naozaj hodí, mnohí sa možno zamyslia nad ozajstnými hodnotami života... 

Dievčatko so zápalkami od Hansa Christiana Andersna

Rozprávka so smutným koncom. Je to vôbec rozprávka? 
Tento príbeh vám určite odporúčam, prečítajte si ho na Vianoce, rozjasní vám oči... Nikto z nás nevie, kedy príde náš koniec... 
Môžete si ho prečítať kdekoľvek na internete, stačí hľadať :)

Usmievať sa zakázané! od Betty MacDonald

O tejto knižke som sa dozvedela len nedávno v knižnici, netušila som o čom je, ale milo ma prekvapila. Príbeh je síce skôr pre mladších čitateľov, no starší si pri nej oddýchnu a prečítajú ju behom chvíľky. 
Nancy a Plum sa po smrti rodičov dostanú do opatery ich strýka Johna, ten sa o malé dievčatá však nechce starať, a tak ich pošle do internátnej školy. Dievčatá si myslia, že na ne zanevrel, oblečenie i peniaze a hračky, ktoré im posiela nikdy nevideli... Nedostal žiaden z ich listov. Dievčatá sa rozhodnú zobrať veci do vlastných rúk a ujdú z internátu...


Rovnako by tu nemali chýbať ani knižky ako je 

Narnia od C. S. Lewisa a Harry Potter od J. K. Rowling



Let it Snow (Nech sneží) od Johna Greena, Maureen Johnson a Lauren Myracle

Knižka vyšla vo slovenčine pred rokom a hneď sa na ňu všetci vrhli, dôvodom bolo zrejme meno: John Green na obálke, prečo inak by to robili? Nepokladám sa za nejakého jeho fanúšika, Aljaška sa mi páčila, ale inak nič moc... Ale odhliadnuc od toho, táto knižka sa mi na štedrý večer hodí dokonale, tri vianočné príbehy, tri ľúbostné vianočné príbehy...
Ak by ste chceli o knihe vedieť viac pozrite sa na moju "recenziu" (osobne to nepovažujem veľmi za recenziu, keďže nooo... ale stále je na blogu :)).

Dárek z pravé lásky od dvanástich rôznych autorov (nižšie)

Priznávam, že knižku som nečítala, ale počula som o nej toho už dosť :) Je to zbierka dvanástich príbehov/poviedok, každú z nich napísal iný autor (Stephanie Perkins, Holly Black, Ally Carter, Matt de la Pena, Gayle Forman, Jenny Han, David Levithan, Kelly Link, Myra McEntire, Rainbow Rowell ,Laini Taylor a Kiersten White)
Niektorými poviedkami budete nadšený, inými sa budete dosť dlho prelúskavať, čo sa dá pri toľkých rôznych autoroch čakať, nemusí vám sadnúť štýl každého z nich. Myslím si, že množstvo z nich však už určite dobre poznáte, a tak možno viete aj čo čakať :)

Toto by bolo zopár typov na vianočné čítanie, tých kníh je však naozaj neúrekom... Vedeli by ste mi nejakú dobrú vianočnú alebo zimnú knižku odporučiť aj vy? :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára