štvrtok 25. augusta 2016

Knižné resumé #3 |Iskra v popole, Rudá jako rubín a iné

Zdravím! :)
Za posledné obdobie som prečítala množstvo kníh, keďže sú prázdniny, tak som mala aj viac času :) No nejako som nebola naladená na písanie recenzií ku každej knižke, jednoducho sa mi to tam nehodilo a nevedela som k ním toho napísať až tak veľa, takže vám to tu celé zhrniem v Knižnom résumé :)
Zopár kníh som už zhrnula vo Wrap Upe z Book-Tube-A-Thonu.

5* V ríši vojakov sa odpor trestá smrťou. Tí, čo nezaprisahajú svoju krv a telo cisárovi, riskujú popravu svojich blízkych a skazu všetkého, čo im je drahé.V tomto krutom svete sa životom ťažko prebíja otrokyňa Laia, ktorá žije so starými rodičmi a starším bratom Darinom v pokútnej štvrti. Rodina živorí a vedie biednu existenciu. Nikto z nich sa nestavia na odpor proti ríši, lebo videli, ako dopadli tí, čo tak urobili. Jedného dňa k nim však vtrhnú vojaci, zabijú starkých a Lainho brata zatknú za zradu. Laii sa podarí utiecť a vyhľadá pomoc rebelov, ktorí jej prisľúbia, že zachránia jej brata, zato však bude musieť pre nich robiť špiónku v najväčšej vojenskej akadémii v ríši. Laia sa tam stretne so synom krutej veliteľky Eliášom – najlepším vojakom školy, ktorý však v kútiku duše celú ríšu i armádu hlboko nenávidí. Túži iba po tom, aby sa oslobodil spod tyranie, ktorou si ríša vynucuje poslušnosť. On aj Laia čoskoro zistia, že ich osudy sú prepletené a že ich činy môžu zmeniť osud celej ríše.Iskra v popole ponúka miestami temný a príliš drsný príbeh, ktorý sa vzdialene inšpiruje životom v starovekom Ríme. Osudy hlavných hrdinov a neustále gradované napätie vás vtiahnu do rozprávkovo-fantazijného sveta, v ktorom sa zvádza večný boj medzi dobrom a zlom, kde však dobro často ťahá za kratší koniec.
Knižka bola Úžasná, verím, že sa vám bude páčiť ak máte radi fantasy, je plná napätia a stojí za to. Je to jednoznačne najlepšia kniha, ktorú som zatiaľ tento rok prečítala 


3* Študentku herectva Bliss Edwardsovú už nebaví byť poslednou pannou v okolí, preto sa rozhodne pre radikálne riešenie – románik na jednu noc. Keď napokon dôjde na lámanie chleba, spanikári a utečie z vlastného bytu pred príťažlivým mužom pod absolútne priehľadnou zámienkou. Trapasom však zďaleka nie je koniec. Na druhý deň jej na úvodnej hodine semestra predstavia nového učiteľa a Bliss od údivu padne sánka. Pred ôsmimi hodinami ležal nahý v jej posteli! 
Bliss sa ide prepadnúť od hanby a to sa školský rok ešte len začal. Ako na potvoru naráža na príťažlivého učiteľa Garrica na každom rohu a trápnym situáciám niet konca-kraja. Hoci sa obaja zhodli na tom, že ich posteľové dobrodružstvo bol obrovský omyl, Garric po pôvabnej študentke neustále poškuľuje. Alebo si to Bliss len namýšľa?
Nebolo to úplne dokonalé, ale celkom sa mi to páčilo, celý príbeh v mojich očiach pozdvihlo hlavne to štúdium herectva a všetko okolo toho :) Práve sa chystám na druhý diel.

2,75* Violet Markeyová ráta dni do maturity, aby mohla ujsť z malého mesta, kde ju prenasledujú bolestné spomienky na sestrinu tragickú smrť.Navzájom sa nepoznajú, až kým sa obaja neocitnú na rímse školskej zvonice, s pohľadom upretým na chodník šesť poschodí pod nimi. Dole sa zhlukujú študenti a škodoradostne pobádajú Fincha, aby skočil. Na výčiny problémového študenta už sú zvyknutí. Čo tam však robí Violet? Keď dvojica napokon cúvne, na druhý deň sa v školských novinách objaví článok o hrdinke Violet, čo zachránila čudáka Fincha. Nebolo to však naopak? Finch je novou známosťou uchvátený a Violet presvedčí, aby spolu pracovali na školskom projekte – túlali sa po Indiane a spoznávali jej neobjavené zákutia, všetky skvelé miesta, o ktorých mnohí ani netušia. Práve tam si uvedomia, že môžu byť sami sebou, zbaviť sa nálepiek, ktoré im dávajú tí, čo ich vôbec nepoznajú. Skrátka môžu byť konečne šťastní.Zdanie však občas klame, najmä ak je smútok priveľký...
Sklamanie. Po tom, čo všetci túto knižku ospevovali som čakala viac... Áno, čítalo sa to rýchlo, samovražda v YA - niečo nové, chvíľu som mala pocit, že čítam úryvky z Paper towns alebo Looking for Alaska...  Do takej polovice (2/3) sa mi knižka aj naozaj páčila, zo začiatku som jej chcela dať 4,5*, ale potom sa to už nejako hmhm.... uberalo dolu kopcom.

5* Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. Jednoho dne se s ní zatočí svět a ona se rázem ocitne ve známé ulici, jenže téměř sto let před svým narozením. Vzápětí pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Zbývá jí ale ještě pochopit, jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem. Kerstin Gierová nechává ožít ten nejkrásnější pocit na světě! Příběh vás potěší, budete se smát a budete s hrdiny soucítit. Láska Gideona a Gwendolyn překračuje všechny hranice času!
Táto knižka i celá séria si získala moje srdce, ďalšia knižná séria, ktorú som si zamilovala a bude nasledovať kopa re-readingov. Najprv som ani nevedela o čom je, no pozrela som si film a povedala som, že si ju musím jednoducho prečítať a nesklamala. Prišla som domov vyčerpaná a unavená, ale i napriek tomu som ju začala čítať a neodtrhla som sa od nej pokiaľ som ju nedočítala. A som naozaj rada, že som si kúpila celý set, lebo som to prečítala na jeden nádych a neviem, čo by so mnou urobilo to, keby som musela čakať, kým si kúpim pokračovanie. Rozmýšľam, že na túto sériu napíšem aj recenziu (možno aj s videom :)), ale jednoznačne odporúčam!!


2* Veríte na čary a kúzla? Myslíte si, že je možné, aby sedemstoročný alchymista žil vo vašom susedstve? A zápasili ste už s golemom?... Že nie? Tak si to skúste predstaviť...
Sophie a Josh Newmanovci, pätnásťročné dvojčatá zo San Francisca, by sa ešte nedávno nad týmto otázkami tiež neveriaco usmievali. Ich životy sa však zmenia vo chvíli, keď sa ocitnú uprostred súboja prastarých síl Dobra a Zla.
Na jednej strane stojí slávny alchymista Nicholas Flamel, ktorý celé stáročia opatruje vzácnu knihu a tajomstvo večného života... a toho sa chce zmocniť armáda temných síl na čele s rafinovaným čarodejníkom Johnom Deem. Kľúčovú úlohu však majú v tomto zápase zohrať spočiatku nič netušiace dvojčatá - pradávne proroctvo hovorí, že práve oni majú moc zachrániť alebo odsúdiť k zániku svet a ľudstvo v jeho dnešnej podobe... Ktorá časť legendy sa teda naplní?! 
Knižka ma nejako nenadchla a nepáčila sa mi veľmi. Sprvu som od nej mala naozaj veľké očakávania, hlavne po tom, čo som ju veľmi dlhú dobu všade zháňala a zrazu toto... Knižka je možno vhodnejšia pre mladších čitateľov, tak cca 10 rokov...


Keďže je takým tým "pravidlom", že v knižnom résumé je vždy max. 5 kníh, tak je tu koniec. Najbližšie by mohol výjsť Dear friend..., keďže som bola v Bratislave a po tomto víkende sa chystám aj do Viedne a neuveriteľne sa teším :) Možno tam nájdem nejaké to kníhkupectvo, v ktorom by som natrafila aj na knižku Thirteen reasons why, ktorú som hľadala aj po Bratislave, ale nikde som na ňu nenatrafila :/ A možno si odtiaľ odnediem aj mojú prvú nemeckú knižku :D 
Užívajte si posledné dni prázdnin, nech je na čo spomínať! :) 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára