nedeľa 19. júna 2016

Knižné resumé #2 |Ari a Dante, Hľadá sa Audrey a iné



Ahojte, dlhšiu dobu nebol žiaden článok či príspevok, ale pracujem už na viacerých, neide ani o to, že som nečítala knihy, ale skôr o to, že sa blíži koniec roka, vôbec sa mi tomu nechce veriť, všetko to zbehlo tak rýchlo, a v škole mám toho teraz veľa. Ale predsa len som si povedala, že skúsim dať dokopy aspoň to knižné résumé.
Cez prázdniny chcem byť už naozaj aktívnejšia aj na Youtube, ale teraz mi to trochu nevychádza. O týždeň  v nedeľu odchádzam na triedny výlet a ešte nemám kúpené ani plavky a keďže ideme do aquaparku, tak no :D... Po tom ako sa vrátim z výletu by som chcela napísať Dear friend..., kde by som vám trochu aj porozprávala akoé tam bolo a podobne. Rozmýšľam, že by som možno natočila aj nejaký vlog/zostri z výletu, lebo minulý rok som to urobila, ale uvidím, n teraz už musím len trochu zamakať posledné dva dni, aby som si vylepšila známky ak sa bude dať, tak držte palce ;) Tak poďme už na to knižné résumé! :)


4,85* Príbeh o priateľstve dvoch chlapcov, ktoré je ako vesmír: magické a bez hraníc. O priateľstve, vďaka ktorému objavíte pravdy nielen o sebe, ale aj o ľuďoch, akými by ste raz chceli byť. Dante je výrečný a sebaistý. Ari ťažko hľadá správne slová a v ničom si nedôveruje. Danteho pohlcuje poézia a umenie. Ari tápa v spomienkach na staršieho brata, ktorý skončil v base. Zdá sa, že chlapec ako Dante s jedinečným pohľadom na svet, bude tým posledným, komu sa podarí zbúrať múry, čo si okolo seba vystaval Ari. Keď sa Ari a Dante stretnú, vznikne medzi nimi puto, ktoré nastaví zrkadlo pravde skrytej v hĺbke duše, a pomôže im odhaliť, akými ľuďmi by sa raz chceli stať. No do cesty sa im stavia mnoho prekážok a len viera v seba - a v silu ich priateľstva - je spôsob, ako zo života vyťažiť čo najviac.

Knižku som si naozaj zamilovala, doteraz premýšľam, či na ňu nespravím samostatnú recenziu, ale časom sa uvidí. Dokonalé postavy, s úžasnými rodičmi, ktoré boli veľmi dobre spracované. Knižku som dočítala, ale ešte dlho potom som nad ňou rozmýšľala... Tak ak váhate, či si ju prečítať, tak neváhajte! :D Určite vám ju odporúčam!



4,5* Je to tínedžer bez identity a minulosti. 

Dokonalý vojak, ktorý v každej situácii koná bez strachu, súcitu či hnevu. Málokto si ho všimne a nikto mu nevenuje pozornosť. Zrazu sa objaví v novej škole, v novom meste, s novým menom a nájde si niekoľkých priateľov. Keď člen rodiny jeho nového kamaráta umrie prirodzenou smrťou, misia je splnená. Odchádza za novým cieľom. Problém nastane, keď má za úlohu postarať sa o starostu New Yorku. Starosta mu pripomína otca a s jeho dcérou má veľa spoločného. Veľmi hlboko v ňom je totiž schované dieťa, ktorým kedysi bol, tínedžer, snívajúci o normálnych veciach, akými sú domov a rodičia, mladý muž, čo sa chce oslobodiť. Túži po týchto veciach natoľko, aby misiu sabotoval?

Knihu som sa rozhodla prečítať si na základe odporúčania kamarátky, vôbec som nevedela, čo od nej očakávať, sprvu som nepoznala ani len anotáciu. No musím uznať, že knižka ma nadchla, bola akčná, vždy ma niečo prekvapilo, ale občas boli moje tipy správne... Chlapec Nikto bol naozaj nepredvídateľný, myslela som si, že niečo nedokáže spraviť a on to spravil, predpokladala som, že niečo spraví a on to jednoducho neurobil. Knižku vám naozaj odporúčam :)


4,5* V Spórovej vojne prišla Callie o rodičov. S malým bratom Tylerom a kamarátom Michaelom žije ako tuláčka v opustených budovách a bojuje s renegátmi, ktorí sú pre kúsok jedla schopní zabíjať. Jedinú nádej predstavujú Prvotriedne destinácie, desivé miesto v Beverly Hills, ktoré založil a vedie tajomný muž. Destinácie získavajú mladých ľudí a ich telá prenajímajú seniorom, čo chcú byť opäť mladí. Keďže Callie beznádejne potrebuje peniaze, stane sa darkyňou. Čip, ktorý jej voperujú do hlavy, sa však pokazí a Callie sa zobúdza vo svojom tele v role svojej nájomníčky. Býva v jej dome, jazdí jej autami a stretáva sa so senátorovým synom. Cíti sa takmer ako v rozprávke, až kým nezistí, že jej nájomníčka má v pláne viac, než len užívať si druhú mladosť, a Prvotriedne destinácie chystajú niečo, čo by jej nenapadlo ani v tom najhoršom sne...
Knižku som mala požičanú od kamarátky, opäť ako i pri predchádzajúcej knihe, som nemala ani šajnu do čoho sa púšťam a zatiaľ všetky knižky, do ktorých som išla takto naslepo ma milo prekvapili :) Spočiatku som bola možno trošku zmetená, ale potom som sa do príbehu úplne vžila. Knižka sa čítala veľmi ľahko a mrzí ma, že ostatné diely nie sú preložené a asi ani nebudú, lebo som dosť zvedavá ako to bude celé pokračovať.


4,25* Štrnásťročnej Audrey, ktorá ani zo svojej izby nevyjde bez slnečných okuliarov, má panický strach z akéhokoľvek kontaktu s neznámymi ľuďmi, a ak nemusí, radšej ani nevychádza z domu. No vyjsť občas musí, ak nie inam, aspoň na psychoterapiu. V kruhu svojej bláznivej rodiny sa tak nestretáva s nikým iným, len s rodičmi, súrodencami, terapeutkou a Linusom, kamarátom svojho brata. Napriek strachu a úzkostiam je práve Linus prvý, s kým sa Audrey po dlhom čase dokáže normálne porozprávať. Pomôže Audrey priateľstvo s Linusom vymaniť sa z problémov? Zostane len pri priateľstve? To všetko sa dozviete v tejto knižke plnej romantiky, smútku, no najmä vtipu.

Na túto knihu som počula zo zahraničia celkom veľkú chválu, všetci ju radili medzi tie humorné knihy, pri ktorých sa veľa nasmiali. Áno, v knižke bolo zopár takýchto situácii (možno aj trochu viac), ale neboli zas až také, aby som sa smiechom váľala po zemi. V niektorých situáciách, najmä s rodičmi, som sa videla. Knižka sa mi páčila, ale keď sa nad tým tak spätne zamýšľam, tak sa tam takmer nič nedialo. Páčili sa mi však "prepisy filmov", ktoré Audrey točila, knižku to veľmi obohatilo :) Je to veľmi pohodové čítanie, odporúčam hlavne na prázdniny, keď chcete zrelaxovať.


V tomto résumé majú všetky knižky hodnotenie nad 4, čo je dosť dobré a všetky z nich sa mi páčili a myslím si, že sú vhodné aj na letné čítanie (keďže žiadna z nich sa netýka Vianoc :D). Mám veľa plánov na videá, ktoré by som chcela zrealizovať cez letné prázdniny, tak dúfam, že sa mi to podarí, ale viac toho napíšem asi v najbližšom Dear friend... 
Držím vám palce, aby ste si vytiahli známky na vysvedčeniach, ak už nie je neskoro, a užili si posledné dni v škole (zase sa pokúšam byť vtipná... ale nie, musíte uznať, že keď sa v škole neučíte, tak to nie je zas až také zlé, či?), tak zatiaľ ;)






















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára