štvrtok 12. mája 2016

Book Nerd Problems #2 |Nemáme priateľov, Čo to čítaš?

Ahojte! V tomto čase nemáme veľmi veľa času (áno, zase nejaká chabá výhovorka), ale rozhodla som sa napísať aspoň ďalší príspevok do rubriky Book Nerd Problems, keďže to nie je až tak zložité na prípravu :)

Čo to čítaš? Aká je to kniha? Je to dobré? O čom to vlastne je?
Konečne si nájdete čas na čítanie, či už v škole, práci alebo MHDečke a zrazu k vám príde niekto a začne sa zaujímať o to, čo čítate. Nehovorím, je to celkom milé, ale aj tak mňa osobne to dosť irituje, lebo konečne si otvorím knihu s odhodlaním čítať a v okolí sa zgrupia ľudia, ktorí mi to nie a nie dopriať... Otázku Čo to čítaš? a Aká je to kniha? ešte znesiem, ale z celej duše neznášam otázku O čom tá kniha vlastne je? a najme ak som ešte len niekde na 3. strane! A čo dokáže naštvať ešte viac, tak ak sa niekto spýta na obsah knihy a potom sa ešte začne rozčuľovať, že som mu prezradila obsah a že si ju chcel tiež prečítať... Ale načo sa sakra pýtate na obsah knihy a hlavnú zápletku? Nie som veľmi človek, ktorý často spoiluje, ale toto je proste jedna z vecí, ktorú osobne neznášam... A potom tá otázka Je to dobré? Človeče, ak som len na 5. alebo nebodaj ešte len na 1. strane, tak odkiaľ to mám asi vedieť?!

Ľudia, ktorí čítajú nemajú priateľov...
Jedna z vecí, ktorá nie je vôbec pravda! A dokáže ma to naozaj naštvať, myslím si, že je to najme vplyvom amerických filmov, kde vždy knihomoli alebo študenti na stredných nemajú priateľov, lebo sa dobre učia, čítajú knihy atď. Ale áno, možno vám to príde absurdné, ale už sa mi to stalo... Už mi bola položená otázka Tý máš aj naozajstných kamarátov?, občas to je zo srandy, ale niekedy je to i pri ľuďoch, kde neviem odhadnúť to, čo si naozaj myslia...
Ale úprimne, kto by nechcel mať za najlepšieho priateľa postavu z knihy? Niekedy mám pocit, že by som radšej naozaj žiadnych kamarátov nemala a žila len s knihami... (teraz si o mne možno pomyslíte, že som blázon :D... pravdupovedia, práve ma napadlo, že o tom možno niekedy napíšem článok.. PS: Nemyslím o tom, že som blázon!! :P)

Ako sa to správne číta? ...á kašlem na to, čítam ako vidím!
Hrdinovia v knihách majú naozaj rozličné mená a nie vždy vieme ako ich správne čítať, no netýka sa to len postáv, ale aj miest, názvov nejakých vecí a pod. V tomto prípade si buď vymyslím vlastnú výslovnosť alebo to proste čítame tak, ako sa to píše... Druhou vecou je však to, ak vieme ako sa to má správne čítať, ale aj tak to čítame po svojom :D ...priznajte sa, že to tiež niekedy robíte! ;)

Na prvý pohľad nevyzerám na knihomoľa... alebo "Ty vieš čítať?"
Na prvý pohľad nevyzeráte na knihomoľa, v škole sa možno neučíte najlepšie, a tak si o vás ľudia myslia, že ste nejaký partyboy/partygirl, ktoré celé večery chodí po baroch, je vonku s priateľmi alebo všetok svoj čas trávi nakupovaním alebo kadejakými rôznymi aktivitami, len nie čítaním a učením sa (učením rozhodne nie :D). U mňa je tiež dosť ľudí zaskočených ak ma zbadajú s knihou, ale je to tak, nikto nie je taký aký sa na prvý pohľad zdá... 
Otázku Ty vieš čítať? mi síce zrejme asi ešte nikto nepoložil, ale nečudovala by som sa ak aj áno :D Ale jednoducho nemohla som si odpustiť nespomenúť ju to, keďže no... Harry Potter ♥


Prečo to čítaš, keď si môžeš pozrieť film? 
Lebo kniha je lepšia! Ale najviac "zbožňujem" ak nejaký inteligent k tomu dodá aj to, že je to strata času... Agrr, vtedy mám už také nervy, že radšej odídem, akoby som mala riskovať, že sa prestanem kontrolovať a verte, vtedy by to pre danú osobu nedopadlo najlepšie...
Film je jednoducho väčšinou len taký výcuc z knihy, a to som rada ak tam je aspoň ten výcuc, lebo niekedy je dej úplne, ale že úplne odlišný od toho v knihe... Okej beriem, filmári sa tým inšpirovali, ale upravili podľa svojho, ale panebože, prečo je na filmovom plagáte všade písané, že natočené podľa knižnej predlohy?! ...Asi trochu odchádzam od témy, ale každopádne, toto ma dokáže naozaj vytočiť, najme ak sa pridá tá veta, veď viete ktorá... Čítanie je strata času.

Asi búdem do tejto rubriky prispievať častejšie, keďže písať tieto články ma naozaj baví a je to aj celkom nenáročné :) Tak dúfam, že sa vám aj tieto články páčia a nepíšem si ich tu len tak sama pre seba :D, ale keby aj. tak no... :D V tejto časti, bolo trošku viac takých tých problémov, keď vás naštvú alebo otravujú iní ľudia s otázkami, ani som si to veľmi neuvedomila, keď som to písala, ale tak čo už :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára