sobota 20. februára 2016

✏ Nekonečné more |recenzia

Názov knihy: Nekonečné more
Originálny názov: The Infinite Sea
Séria: Piata vlna (2. diel)
Autor: Rick Yancey
Počet strán: 260
Vydavateľstvo: Tatran
Rok vydania: 2015


Moja recenzia:

Po dočítaní Piatej vlny som sa nevedela dočkať pokračovania, Nekonečného more. Očakávala som zaujímavé pokračovanie, plné napätia a dobrodružstva ako bola prvá kniha a však i keď nerada musím uznať, že som trochu sklamaná. Prvá kniha bola oveľa lepšia ako táto, ale poďme na to pekne zo začiatku...

Piata vlna zničila 7 miliárd ľudí. Cassie našla svojho malého brata Sama a s ním i jej spolužiaka Bena, do ktorého bola kedysi zamilovaná. A však vždy keď niečo nájdeš, tak musíš i niečo stratiť. Cassie stratila svojho priateľa Evana, ktorý bol síce jedným z mimozemšťanov, no zamiloval sa do Cassie a pohol jej zachrániť brata i priateľov. Evana jej však dal sľub, že sa vráti a nájde ju. Skupina stojí pred rozhodnutím, pripravia sa na zimu a budú čakať či sa Evan ukáže alebo sa vydajú na cestu a budú hľadať ďalších, ktorí sa zachránili. Nesmú však vojsť Iným do pasce...

Vincit qui partitur. Vyhrá ten, kto vydrží.
V tejto knihe som čakala nejaké dobrodružstvo, akciu, no autor sa tu zameral skôr na psychiku svojich postáv. Moje sklamanie vychádza najmä z toho minima akcie, ktorá sa tu odohrávala narozdiel od prvého dielu, no kniha nebola zlá.
Neudialo sa tu toho veľa, ale zato sme sa dozvedeli niečo z minulosti Piškóta a Macherky, podľa čoho dostali svoje mená. Prečo Piškót mlčí a nerozpráva. Čo zažili v prvých vlnách a ako ich to poznamenalo...
Rovnako sa mi páčilo, že sa v knihe autor zaoberal postavami, ktoré boli v predošlom diely takpovediac zanedbateľné a po dlhšej dobe si ich čitateľ ani veľmi nepamätá. Ja osobne som si na nich pamätala len matne, ale autor mi ich pripomenul a pamäť sa mi osviežila a dokonca som si poznanie o nich i obohatila, nakoľko v tejto knihe zohrávajú dosť veľkú rolu.

Biely svet podo mnou žiari ako perly, čisté plátno, alabastrová priepasť. 

Cassie tu nebola veľmi stredobodom pozornosti, no mám ju stále rada. Ale čo vás možno trochu šokuje (šokovalo to aj mňa, keď som si to uvedomila), tak nejako už nemám v láske jej mladšieho brata Sama. To ako sa správa k sestre sa mi trochu protiví, má radšej Bena a za všetkých okolností stojí za ním. Dobre, áno, Ben je jeho veliteľ, ale Cassie je predsa jeho sestra! SPOILER: Nie je predsa normálne, že malý roztomilý chlapček popisovaný v prvej knihe teraz len tak jednu strelí svojej staršej sestre! Dobre, bol trochu rozčarovaný z toho, že umrel i jeho otec, ale prečo si to vybíja na svojej sestre, ktorá sa na to musela ešte i pozerať? Vtedy ma táto postava dosť sklamala....


Naopak, postavu, ktorú som v prvej knihe veľmi nemala v láske a neobľúbila som si ju (veď na to poriadne nebol ani čas) je Macherka. Nakoľko jej v tejto knihe autor venoval dosť veľkú pozornosť, tak som sa o nej dozvedela viac a stihla som si ju i obľúbiť.

V tejto knihe sa objavia aj nejaké tie nové postavy a to napríklad Grace, jedna z mimozemšťanov. Poznala sa s Evanom už dávno predtým ako sa to všetko začalo. Alebo aj Žiletka, Alex, ktorí robí spoločnosť najme Macherke.

"Zaľúbil sa a láska je jediná slabosť."
"Prečo?"
Žiletka za mnou sa nadýchne. Šáločka predo mnou zdvihne hlavu.
"Lebo láska je iracionálna," odpoviem Voschovi. "Neuznáva nijaké pravidlá. Ani vlastné. Láska je jediná vec v celom vesmíre, ktorá je nepredvídateľná."

Avšak i napriek tomu, že v knihe bolo tej akcie pomenej a dej dostával nejaký ten smer až ku koncu, som knihu prečítala dosť rýchlo a čítala sa ľahko. Knižku odporúčam najmä ak ste čítali prvý diel a chceli by ste sa dozvedieť aj niečo viac o vedľajších postavách, ktorým sa venuje práve táto kniha, ale je to aj také oddychové čítanie :)
Som dosť zvedavá na pokračovanie The Last Star, ktoré by malo vyjsť 24. mája v Amerike.

Moje hodnotenie: 3,75/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára