nedeľa 16. augusta 2015

✏ Charlieho malé tajomstvá |minirecenzia

Názov knihy: Charlieho malé tajomstvá 
Autorka: Stephen Chbosky
Počet strán: 208
Vydavateľstvo: Slovar
Rok vydania: 2012




Anotácia: Charlieho malé tajomstvá sú o dospievaní. Charlieho listy sú oveľa intímnejšie ako denník, sú smutné aj veselé, tragické aj komické. Nevieme, kde žije, nevieme, komu píše, vieme však o svete, o ktorom píše. Snaží sa žiť svoj život najlepšie, ako vie, no zároveň uteká pred jeho nástrahami a dostáva sa do sveta prvých rande, rodinných drám a nových priateľov. Sveta sexu, drog a kultovej Rocky Horror Picture Show, sveta, v ktorom je potrebná len úžasná pieseň na úžasnej ceste k nekonečnosti.

Moja recenzia:

Táto kniha ma už veľmi dlho lákala a konečne som si ju prečítala. Na prvý pohľad by ma nikdy v kníhkupectve nezaujala obalom, pravdepodobne by som po nej ani nesiahla, možno keď tak, tak len kvôli názvu. Táto knižka je podľa mňa presne to, čo predstavuje príslovie "Nesúď knihu podľa obalu." ak to neponímate v prenesenom slova zmysle.
Priznávam, že aj keď som zástanca toho, že najprv treba prečítať knihu až potom si pozrieť film, že v tomto prípade som videla skôr filmové spracovanie. Za normálnych okolností by som si najprv prečítala knihu, no hrala tam Emma Watson, moja obľúbená herečka, a tak som jednoducho neodolala a pozrela si najprv film. Navyše Charlieho hrá Logan Lerman, ktorého mám tiež rada :)

A teraz ku knihe. Dalo by sa povedať, že kniha je písaná na spôsob denníka, no nie je to úplne pravda, nakoľko kniha je písaná formou listov, ktoré hlavná postava, Charlie, adresuje čitateľovi. Delí sa s nami o svoje pocity, píše nám o svojich problémoch a odhaľuje nám svoje spomienky z minulosti.
Kniha sa odohráva v čase, keď Charlie nastúpi do prvého ročníka na strednej škole.

Knihu som si veľmi obľúbila, páčilo sa mi spracovanie aj dej, Ani chvíľu som sa nenudila, aj keď som už dopredu vedela, čo mám očakávať.
Charlie rád číta knihy a chce byť spisovateľom, to je jedna z vecí, prečo som si ho ešte viac zamilovala. Je to jednoducho postava, na ktorej si dal autor záležať.

Kniha vo mne po prečítaní niečo zanechala a určite vám odporúčam, aby ste si ju prečítali.


Moje hodnotenie: 4,85/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára