nedeľa 20. septembra 2015

✏ After: Bozk |recenzia

Názov knihy: After: Bozk
Séria:  After (1. diel)
Autorka: Anna Todd
Počet strán: 584
Vydavateľstvo: Ikar (Yoli)
Rok vydania: 2015




Moja recenzia:


Popravde, kúpa tejto knihy bola naozaj spontánna, v samej podstate som poriadne nevedela o čom je, no kúpila som si ju aj tak. Chvíľu som to možno aj ľutovala, no ako som ju začala čítať, tak ma vtiahla do deja.
Kniha vlastne pozostáva z kapitol, ktoré autorka pridávala sprvu na Wattpad, pod menom imaginator1D. Potom sa jednoducho, len tieto kapitoly vytlačili, trochu vyeditovali a vznikla z tohto táto kniha.

Tessa je obyčajné, slušne vychované dievča, ktoré dostalo štipendium na prestížnej vysokej škole. Má rovnako slušného i milého priateľa a matku, ktorá jej chce zabezpečiť čo najlepšiu budúcnosť. Nasťahuje sa na školský internát, kde sa jej spolubývajúca sprvu nepozdáva a ani jej priatelia, sú potetovaní a majú piercingy. Časom sa však môže všetko zmeniť a ľudia nemusia byť takí, akí sa na prvý pohľad zdajú. Tessa rada číta knihy, a tak nie je žiadnym prekvapením, že sa prihlási na literatúru a ani to, čo chce v budúcnosti robiť.
Narazí však na Hardina, chalana s hnedými strapatými vlasmi, potetovaným telom a piercingom v pere. Jej život sa zmení, jej noví priatelia sa však nepozdávajú jej matke a ani priateľovi...
Dej sa odohráva vo vysokoškolskom/univerzitnom prostredí, nazrieme v ňom i na rôzne party.

Zo začiatku ma kniha pohltila, pravdupovediac, počas celej knihy na mňa číhalo niečo, čo ma zaskočilo, prekvapilo... No hodnú časť knihy sa mi zdalo, že čítam stále o tom istom, že čítam dookola tú istú kapitolu. Autorka sa nebála ani intímnych scén, ktoré boli niekedy dosť detailne opísané. Chvíľami som naozaj nevedela či som sa nejako neprehupla k nejakej inej kniha, ktorá k tomuto žánru vôbec nepatrí... No stále to bol Young Adult. Po prečítaní knihy som si hľadala, či sa niekde na obale neobjavuje náhodou nejaké označenie, pre akú vekovú kategóriu to je určené, no žiadne som nenašla, čo ma zaskočilo, nakoľko napr. na knihe Sabriel bolo označenie 15+, kde by som ho osobne veľmi nečakala...
Na prvý pohľad ma dosť pobavil preklad názvu, mix anglického a slovenského slovíčka v názve knihy ma dokáže niekedy naozaj pobaviť.. Anglický originál ma jednoducho názov After, nie je tam žiadne Kiss ani nič podobné, no samozrejme, že musím byť nie čim originálni...

Koniec ma naozaj dostal, za každou vetou som si opakovala: „Nie, nemôže to takto skončiť.. Určite niekde nastala chyba..“, no to som nevedela, že má byť aj pokračovanie, áno dozvedela som sa to naozaj skoro, no aj tak sa mi ten koniec nepáčil, necháva čitateľa vo vytržení ako to bude pokračovať a my teraz musím čakať na preklad, čo to na preklad, myslím, že kniha nevyšla ešte ani v origináli...
Ešte by som vytkla jednu vec, no tá nesúvisí ani tak s dejom ako s obalom knihy, má zvláštny povrch a vidno na ňom všetky odtlačky prstov, ale to je naozaj len taká vec na okraj :)
Nakoniec som rada, že som po tejto knihe siahla, bolo to opäť niečo iné...


Moje hodnotenie: 2,5/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára