pondelok 14. septembra 2015

✏ Sabriel |minirecenzia

Názov knihy: Sabriel
Séria: Staré kráľovstvo (1. diel)
Autor: Garth Nix
Počet strán: 288
Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: 2015



Moja recenzia:

Sabriel je dcérou nekromanta, Abhorsena, a tak aj napriek tomu, že sa narodila mŕtva i naďalej žije. Jej otec je Výdasný mág, jeho úlohou je ochraňovať živých a mŕtvych ukladať na večný spánok. Sabriel navštevuje Wyverleyskú akadémiu v Ancelstierre, čo je krajina na druhej stane múru (z druhej strany je Staré kráľovstvo). Je už v poslednom ročníku a do konca roka jej ostávajú len tri týždne, no odrazu sa v škole zjaví mŕtvy vyslanec, ktorý Sabriel prinecie otcove nástroje" Abhorsenov meč a nekromantické zvonce. Sabriel sa vydá na druhú stranu múru, aby našla otca a pomohla mu. Nakoľko sa jej otec stratil, tak musí zaujať jeho miesto, a tak sa stane novou Abhorsenkou.. no samozrejme, po otcovi stále pátra. No sú len dve možnosti, buď je vo veľkom nebezpečenstve, alebo je už mŕtvy...

Sabriel nie je na takúto úlohu vôbec pripravená, dokonca nevie skoro nič ani o Starom kráľovstve, čo je pre Abhorsenov neobvyklé, nakoľko vyrastala mimo kráľovstva, tak je tam pre ňu všetko nové. Stretáva sa však s mnohými ľuďmi, ktorý poznali jej otca alebo mu dokonca slúžili. Takýmto príkladom je Mačiak, ktorý sa stane aj jej spoločníkom na ceste, pri hľadaní jej otca.

Sú tu chvíle napätia, no i tajomstvá, ktoré sa nám postupne odhaľujú.
Kniha sa mi čítala ľahko a mala som ju veľmi rýchlo prečítanú.
Ak mám pravdu povedať, naozaj som nevedela, že knižka bola napísaná pred dvadsiatimi rokmi, nakoľko na slovenský trh sa dostala len minulý rok. 



Moje hodnotenie: 4/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára