nedeľa 20. septembra 2015

✏ Tajemství 13. nástupiště |minirecenzia

Názov knihy: Tajemství 13. nástupiště
Autorka: Eva Ibbotson
Počet strán: 207
Vydavateľstvo: Albatros
Rok vydania: 2015 (2. vydanie)



Moja recenzia:

Ku knihe som sa dostala vďaka Harry Potterovi, ako inak. touto knihou sa inšpirovala J.K. Rowling, odtiaľ čerpala inšpiráciu, že vstup do tajomného a magického sveta sa nachádza na stanici King's Cross. Prvotný nápad dostala práve táto autorka, no Jo sa tým preslávila, veď kto by už v dnešnej dobe nepoznal nástupište 9 ¾...
Až keď som knižku dočítala, tak až vtedy som si uvedomila, že predsa len túto autorku odniekiaľ poznám. Chvíľu som rozmýšľala a lovila v pamäti a nakoniec si aj spomenula, čítala som od nej knižku Nevesta pre čarodejníka... Ale poďme k deju knihy :)

Na 13. nástupišti na stanici King's Cross sa nachádza "blouda" - vstup do magickej krajiny, ktorá má mnoho názvov, no ľudia, ktorí tam žijú mu hovoria proste Ostrov. Blouda sa otvára každých 9 rokov a umožňuje tak prestup medzi svetmi.
Ostrov mal svojho kráľa i kráľovnú, ktorým sa narodil syn. O princa sa starali tri opatrovateľky, trojčatá, ktoré prišli na Ostrov, z ľudského sveta ako deti. Nakoľko sa mala blouda opäť otvoriť na 9 dní, tak sa rozhodli, že odídu z Ostrova, zaspomínajú a opäť sa vrátia, so súhlasom kráľovnej so sebou vzali i princa. Nechali ho chvíľu nestráženého a ukradli ho.. Ukradla ho pani Trottlová, ktorá vlastné deti nemala, a tak sa rozhodla vydávať princa za svojho syna... Pri ďalšom otvorení bloudy sa záchranná výprava vydá hľadať princa...

Knižka je písaná ľahko a dobre sa číta, slovenské vydanie nemáme, a tak som sa musela uspokojiť s českým, no osobne sa chystám aj na anglické :)
Bolo to veľmi príjemné a rýchle čítanie, knižku rozhodne odporúčam. 


Moje hodnotenie: 4/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára