streda 12. augusta 2015

✏ Harry Potter - tvory a netvory

Názov knihy: Harry Potter - tvory a netvory
Autor: Jody Revenson
Počet strán: 203 strán
Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: 2015




Moja recenzia:
Nevedela som sa dočkať kým táto kniha vyjde a ako správna fanúšička HP, som si ju musela ihneď kúpiť,

V knihe sa vám predstavia všetky tvory i netvory z kníh o Harrym Potterovi. Tieto tvory i netvory sa nám postupne predstavia v 9 kategóriach, do ktorých sú rozdelené podľa výskytu.

Ak ste čakali, že sa dozviete niečo viac o týchto tvoroch, tak vás asi sklamem, je tu spomenuté takmer všetko, čo ste sa už dočítali v knihách o Harry Potterovi. Nakoľko vznikla kniha v spolupráci s Warner Bros, tak sa tu dozviete skôr veci o stvárnení jednotlivých tvorov na filmovom plátne. Boli to makety alebo boli vytvorené čisto graficky, digitálne?
Dozviete sa aké materiály, postupy boli použité na výrobu postáv i nejaké tie zaujímavosti, i tajné informácie z archívov Warner Bros.

Návrhy domáceho škriatka, Dobbyho.
Zaujímavosťou sú návrhy tvorov, no sú tu i fotografie zo zákulisia natáčania i iné zaujímavé obrázky.

Pri každom tvorovi je tabuľka s názvom "Zaujímavosti", ktorá nám prezradí, v ktorom filme mal premiéru, ďalšie filmové vystúpenie, výskyt, poznámka dizajnu, technická poznámka i opis z knihy.
Pri každej z týchto postáv (ak sa tak dajú nazvať) sa nachádza aj nejaký výrok z knihy, ktorý sa jej nejako týka..

Osobne som čakala, že kniha bude mať nejaký papierový obal ako Filomové čary, ale to je len také moje očakávanie...

Na zadnej strane obalu nájdete plagát so všetkými tvormi, ak mám pravdu povedať, tak to, že kniha obsahuje nejaký plagát som sa dozvedela až keď som ju dočítala ...to bude spôsobené mojou nepozornosťou a tým, že som sa hneď pohrúžila do čítania :)

Ak ste fanúšikmi HP alebo vás zaujíma ako boli jednotlivé tvory vytvorené vo filmoch, tak vám túto knihu odporúčam, no i ako fanúšička HP jej nemôžem dať 5/5, nakoľko mi tam predsa len niečo chýbalo a mala som trošku väčšie očakávania, no i tak som sa dozvedela zaujímavé veci z natáčania.

Moje hodnotenie: 4/5


Ak sa chcete dozvedieť viac o tvoroch spomenutých v tejto knihe a spoznať aj tie, ktoré sa tu neobjavili, tak vám odporúčam knižku Fantastické zvery a ich výskyt, ktorú napísala sama J. K. Rowling

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára