piatok 25. decembra 2015

✏ Koruna z temnoty |minirecenzia

Názov knihy: Koruna z temnoty
Séria: Trón zo skla
Autorka: Sarah J. Maas
Počet strán: 392
Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: 2015

Moja recenzia:


Konečne sme sa dočkali pokračovania Trónu zo skla! Táto séria si už stihla získať srdcia mnohých čitateľov a ja som samozrejme jednou z nich :) Knižku som čítala už dávnejšie, síce ňou už nie som tak veľmi ovplyvnená, ale predsa len vo mne niečo zanechala, takže hor sa na to! :)

Celaena porazila v turnaji všetkých súperov i keď boli nebezpeční a zákerní, nakoniec sa stala kráľovou dýkou, jeho osobnou nájomnou vrahyňou. Už na kráľov rozkaz popravila niekoľko ľudí. V uliciach hlavného mesta sa šepká o povstaní, o ktorom sa dozvie aj kráľ, Celaena dostane za úlohu popraviť vodcov tejto skupiny a všetkých jej členov. No bude to pre ňu ťažké, ako môže popraviť niekoho, s kým vlastne súhlasí? Kráľ je predsa nepriateľom celého sveta, všetci konajú na jeho rozkaz nehanebné veci.


Predtým bola smrteľne nebezpečná. Teraz je nezastaviteľná.

Skvelé pokračovanie, čo viac k tomu treba dodať? Úžasná fantasy séria, kniha je plná sprisahania, záhad, pomsty a zrady, no samozrejme je tu aj romantika, na ktorú nesmieme zabudnúť. Chaol, Dorian a Celaena.
Od knižky som sa naozaj nevedela odtrhnúť, Celaena začína veriť v samú seba a koná na vlastné riziko, rozhoduje sa sama, nepodriaďuje sa nikoho rozkazom. Je ochotná vzoprieť sa dokonca i kráľovi. V porovnaní s prvou knihou sa stala nebojácnejšou a každému nepriateľovi dokáže poriadne nakopať zadok :D
Ako je na tom Celaena s Chaolom? Tak to si už prečítate v knižke, nechcem tu nič veľmi spoilovať ;)

Tento raz sa dozvieme v knižke trocha viac z jej minulosti. Celaena dostane za úlohu popraviť jej starého známeho, Archera, no či tak naozaj urobí je otázne. Archer môže mať dôležité informácie o členoch, ktorí povstanie plánujú.


Záhada wyrdrún sa začne pomaly tiež vyjasňovať a Celaena sa toho dozvie viac, objaví nového "priateľa", ktorého si nikdy predtým nevšimla a to priamo v kráľovskej hrobke, kde je pochovaná pradávna kráľovná Helena.

Princezná Nehemia sa začne z hradu častejšie vytrácať, no nikto nevie kam. Jej priateľstvo s Celaenou ostane rovnaké, možno ešte o trochu silnejšie. Celaena sa jej začne zdôverovať, zatiaľ čo Nehemia si tajomstvá drží prísne pod zámkou.

Vedľajšie postavy sú taktiež dobre prepracované, netýka sa to len hlavnej hrdinky. Každá z postáv má svoj osobitý príbeh, ktorý zaujme každého z nás.
Množstvo zvratov sa vyskytne najmä v druhej polovici knihy. Celá knižka je plná napätia, z každého rohu na nás vyskočí niečo nové, čo nás úplne pohltí a sme v očakávaní, čo sa stane ďalej.

Knižku naozaj odporúčam, hlavne celú sériu, ak ste ju ešte nezačali čítať! No veľmi dobre viem, že ak ste čítali prvý diel, tak sa určite vrhnete i na ten druhý, lebo stojí naozaj zato! Takže šup, šup! Na čo čakáte? Ja som už teraz celá vo vytržení a neviem sa dočkať ďalšieho dielu :)


Moje hodnotenie: 5/5 ♥

2 komentáre:

  1. Super recenzia :) Ja som si tú knihu už tiež prečítala, a podľa mňa bola o trochu lepšia ako 1. Moja stránka http://kika-knizka6.webnode.sk/
    Skús sa na moju stránku pozrieť, sú tam aj recenzie a aj Knižná výzva 2017. Nech sa ti darí a prajem Ti ešte pekný zvyšok týždňa (aj keď neviem, kedy si to čítaš)
    Kika Knižka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, na Tvoju stránku som sa pozrela a som naozaj sklamaná... Prečo? Netuším ako je to možné, ale "Tvoja recenzia" na knihu Koruna z temnoty je až príliš podobná tej mojej, jadro je takmer identické... vety sú rovnaké, rovnaká štylizácia, snáď sú len trochu poprehadzované.
      Stránku máš inak peknú, no toto ma naozaj sklamalo a nebudem klamať aj dosť nahnevalo.
      Ďakujem pekne, prajem pekný zvyšok dňa aj Tebe.

      Odstrániť