✏ Za múrom |recenzia

Názov knihy: Za múrom
Autorka: Vanessa Jóriová
Počet strán: 280
Vydavateľstvo: Ika
Rok vydania: 2012

Moja recenzia:

Susan sa po prečítaní zápiskov svojho záhadne zmiznutého otca vydáva aj so svojimi dvoma priateľmi na miesto, ktoré je opísané v otcových denníkoch. Pomocou potrálu sa prenesú do nového a záhadného sveta, ktorý sa nazýva Alagonit. Ocitne sa tam však sama, jej priatelia nie sú s ňou. Nájde ju však Flint a Elen, ktorý patria do kmeňa Šabľozubých tigrov, odvedú ju so sebou a ona sa od náčelníka kmeňa dozvie viac, Zistí, že jej v žilách prúdi čistá krv a preto je výnimočná, dozvie sa aj to, že Jednooký cudzinec, ktorý pustoší Aladonit drží jej otca v zajatí. Susan sa rozhodne svojho otca zachrániť...

Ľudia z kmeňa Susan, Steffany a Jereda zo začiatku dosť odcudzujú, nemajú dobrý vzťah k tým "z Povrchu", veď nakoniec Jednooký cudzinec pochádza tiež práve odtiaľ.
Páčilo sami, že traja kamaráti začali výcvik, ktorý majú i deti domorodcov (neviem ako ich mám nazvať), naučili sa strieľať z luku, jazdiť na maflinoch, ...
Svet je naozaj dobre prepracovaný, sú tam kadejaké magické tvory, zvláštne miesta, kmene...
Príbeh mal dosť rýchly spád, niekedy až príliš, všetko sa deje tak rýchlo, že to ani nestíhate vnímať.

Autorkou knižky je vtedy trinásťročná Vanessa Jóriová, čo knižke pridáva na zaujímavosti. Svet je dosť prepracovaný autorka má veľkú fantáziu, no myslím, že na postavách mohla zapracovať trošku viac. S hrdinami som sa veľmi nestotožňovala, prišla som si od nich dosť vzdialená a takmer nič som o nič nevedela... knižka určená skôr mladším čitateľom.
Napriek všetkému myslím, že autorka to dotiahne ďaleko, veď už vydať knihu v trinástich je dosť veľký úspech! :) Budem jej držať palce. :)

Vyjadrila by som sa aj k obálke knihy... mne osobne sa veľmi nepáči, čakala by som, že knižka bude o vlkolakoch súdiac podľa otvorenej papule na obálke, avšak mne to z diaľky pripomínalo i hada, najmä tým sfarbením. Knižku by som si na základe obálky zrejme nekúpila, a tak som rada, že som si prečítala skôr anotáciu a rozhodla sa práve na základe nej.

Knižku sa oplatí prečítať, je to niečo z troška iného súdka. Veď mladučká slovenská autorka, ktorá napísala fantasy, nehovorte, že vás aspoň trošku neláka to, ako sa s tým popasovala.  Príbeh síce nie je až tak originálny, ale stojí za prečítanie :)

Moje hodnotenie: 2,2/5