nedeľa 27. marca 2016

✏ Labyrint: Smrteľná liečba |recenzia

Názov knihy: Labyrint: Smrteľná liečba
Originálny názov: The Death Cure
Séria: Labyrint (3. diel)
Autor: James Dashner
Počet strán: 328
Vydavateľstvo: Ikar (Yoli)
Rok vydania: 2016




Moja recenzia:

Thomas sa s priateľmi vrátil zo zhoreniska, no je opäť v zajatí CHAOS-u. Opäť sa tu objavuje Potkan, ktorý bol aj v predchádzajúcej knihe, oznámi subjektom, že je koniec a oni už získali všetky potrebné informácie, ktoré potrebovali a chcú im vrátiť pamäť s tým, že im potom pomôžu pri výrobe lieku na erupciu. Avšak CHAOS podcení Thomasa, Thomas vie, že CHAOS-u nemôže veriť, odmietne operáciu, ktorá mu obnoví pamäť... To sa im však nepozdáva a začnú konať...

Thomas je voči erupcii imúnny, ale čo ostatní? CHAOS sa pokúša za každú cenu nájsť liek, ale počty nakazených stúpajú veľmi rýchlo, počet imúnnych je nízky a je dosť ťažké držať nenakazených od tých s erupciou...
Stretávame sa tu opäť s postavami zo zhoreniska, napríklad s takou Brendou, môže jej Thomas dôverovať po tom všetkom? Na koho strane vlastne stojí? Ale objavia sa tu samozrejme aj Flekári či Teresa, ale aj kopa nových postáv :)

Ako je zvykom, tak ani táto kniha nie je výnimkou a umrie tu množstvo postáv.... hlavne ku koncu. Niektorých smrť ma naozaj, naozaj mrzí, ale potom by to nebolo ono :/
Páči sa mi štýl písania autora, knižka je písaná veľmi prirodzene a ľahko sa číta. Nevedela som sa od nej odtrhnúť, ale tajne som dúfala, že čítanie mi bude trvať trošku dlhšie, nakoľko toto je už posledný diel tejto série a ja som nechcela, aby sa skončil.
Na druhej strane si však myslím, že sa James mohol s tým dejom trošku viac vyhrať, ale najmä s tým koncom. Čo to má byť? Absolútne sa mi nepáči ani nepozdáva...

Veľmi rada by som sa rozpísala aj viac, ale potom by som tu toho dosť vyspoilovala a nemali by ste z knižky taký zážitok, vedeli by ste čo sa chystá a neboli by ste z toho v šoku, zaskočený a podobne. Takže pre tentokrát to ukončím :)
Ak ste čítali predchádzajúce diely, tak si samozrejme musíte prečítať aj tento! Nie je to síce zavŕšenie série aké som si predstavovala (ale moje nároky sú vysoké), ale aj tak je knižka super! :)
Avšak toto nie ju úplne tak koniec, sú tu ešte také tie "vedľajšie" knihy ako The Kill Order alebo aj The Fever Code (mala by vyjsť 27. septembra 2016 v EN).


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára