streda 30. marca 2016

✏ Tanec pre Luciu Frey |recenzia

Názov knihy: Tanec pre Luciu Frey
Autor: Daniella Ferková
Počet strán: 256
Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: 2015


Moja recenzia:


Knižku som si chcela prečítať odkedy vyšla, ale dostala som sa k tomu až teraz, až teraz som si ju kúpila. Knižka prevýšila moje očakávania. Bolo to príjemné a rýchle čítanie, pekný a premyslený dej a navyše z pera slovenskej autorky. 

Lucia má šestnásť a v živote to nemá ľahké, po ôsmich rokoch sa vráti opäť na Slovensko do rodných Košíc a nasťahuje sa k matke, Nastúpi na novú školu, kde jej život začnú strpčovať eviltwins  a navyše ani doma to nemá veľmi ružové, matke a jej priateľovi je len na príťaž... Časom si však nájde cestu späť k tancu, ktorý ju napĺňa a stretne aj svoju prvú lásku, Napriek všetkému ju stále trápia sny, nočné mory a spomienky...

Lucia je teenagerka, polovicu života strávila vo Francúzku a z návratu do Košíc nie je veľmi nadšená. Zažila toho mnoho a poznačilo to aj jej život, takmer vôbec sa nesmeje, je zatrpknutá a často fantazíruje, zamýšľa sa nad rôznymi vecami a v mysli sa vracia späť do minulosti, obviňuje sa zo všetkého čo sa stalo... Nadovšetko však miluje tanec, ktorý ju napĺňa a pomáha jej uvoľniť sa.
Nechýba tu ani láska. Lukáš, stále usmievavý chalan, tkroý upúta Luciinu pozornosť. Hrá na bicie, žije so svojou matkou, strýkom a súrodencami. Je v maturitnom ročníku a je jedným z najvplyvnejších ľudí na škole. 
Tento párik, Lucia a Lukáš, sa mi 

Od deju som čakala trošku niečo iné, no milo ma prekvapil, Avšak stredná škola, ktorú Lucia navštevovala mi prišla až trochu nerealistická, čo sa týka Slovenska, pripomínala mi takú tu americkú High School. Ďalšou vecou bola tabuľa na hokejovom zápase, ktorá ukazovala páriky, ktoré sa majú pred očami všetkých pobozkať. Neviem, na hokej nechodím, ale prišlo mi to tiež ako skôr z amerického filmu.

Jednou z vecí, pre ktoré ma knižka lákala ešte viac boli Košice, nakoľko som sa tu narodila a vyrastala. Sklamalo ma však, že to tam nebolo popísané viac, jediná vec, ktorá naznačovala, že sa jedná naozaj o Košice bol snáď len Dóm sv. Alžbety.

Sme generácia, ktorá mlčí. Stratená, skazená a hlúpa. City sme pochovali hlboko a pravé emócie už ani slovami nevyjadrujeme. To, čo sa prejaví rečou tela, mimikou či gestikuláciou je také chabé a mätúce, že nám to len viac pletie myšlienky.

Zaujímavým prvkom boli čierne stránky, na ktorých boli Luciine sny, ktoré nám postupne odhaľovali i jej minulosť. To čo sa vlastne naozaj stalo a z čoho sa Lucia tak obviňuje sa nedozvieme naraz, ale máme to rozkúskované v celej knihe.
Spomenula by som aj  pesničky, ktoré nás sprevádzajú počas knihy. Kniha má aj vlastný playlist, ktorý môžete nájsť na youtube alebo na spotify.

Zaujímavý bol aj štýl akým je kniha napísaná, bol jednoduchý, ľahko sa čítala, no hlavná hrdinka sa zamýšľala aj nad rôznymi vecami a prirovnaniami. Boli tam veľmi pekné a hlboké myšlienky, v niektorých miestach som našla dokonca nejaké podobnosti (či niekde sa aj zhodovali) s myšlienkami z mojich príbehov a vecami, nad ktorými sa zamýšľam ja/moji hrdinovia.
Nájdete tu lásku, priateľstvo, tanec, hudba, rodinné problémy, ...

Na záver by som sa rada vyjadrila ku koncu knihy. S koncom som spokojná, s tým ako to nakoniec skončila, chvíľami som si už myslela, že sa Lucia rozhodne inak a to ma dosť štvalo, ale nakoniec sa mi uľavilo a všetko dopadlo tak, ako som si predstavovala.

Knižku vám rozhodne odporúčam, síce to nebolo až tak dokonalé, ale je to slovenská YA a dokazuje, že nie len zahraničné knihy môžu byť dobre, ale aj tie slovenské!



Moje hodnotenie: 4,25/5





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára