✏ Upírska akadémia |recenzia

Séria: Upírska akadémia
Autor: Richelle Mead
Počet strán: 320
Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: 2012

Moja recenzia:

Pred dvoma rokmi som bola na filme natočenom podľa tejto knihy v kine. Takže som opäť videla skôr film ako čítala knihu a musím povedať, že som za to naozaj rada! Lebo inak by som po tejto knižke zrejme nikdy nesiahla a to by bola chyba. Keď som ju videla prvý krát na trhu, tak som sa jej vyhýbala, myslela som si, že ide opäť o nejakú upírsku sériu na štýl Twilightu, no nie je to tak, táto séria je oveľa lepšia!

„Láska a oddanosť sú silnejšie ako túžba po krvi.“

Lissa a Rose utiekli pred dvoma rokmi z akadémie. Žijú medzi bežnými ľuďmi, Rose je Dampírka a Lissa Morojka.
Moroji sú najvyššia šľachta, členovia z dvanástich kráľovských rodov, Lissa je z kráľovského rodu Dragomírovcov, no ostala už len ona, jej rodina umrela pri autonehode, prežila len ona a Rose. Rose je Lissina najlepšia priateľka a strážkyňa. Dampíri majú za úlohu strážiť Morojov a pokladať za nich vlastný život.
Dievčatám sa konečne dostanú na stopu strážcovia z akadémie a sú nútené vrátiť sa späť. Späť na Akadémiu svätého Vladimíra, kde pre nich život nie je vôbec ľahký, škola je plná bezohľadných spolužiakov, ktorý im robia napriek, vytvárajú rôzne fámy, ...  Dievčatá si musia dávať pozor nielen na spolužiakov, ale aj na Strigojov, nesmrteľných upírov, ktorí sa chcú zbaviť Lissi.

Hlavnými hrdinkami sú dve teenagerky okolo ktorých sa točí celý príbeh, sú spolu nejako spojené, Rose dokáže vycítiť to, ako sa Lissa cíti, ba dokonca niekedy vidí i to čo ona a všetko s ňou prežíva, cíti je bolesť, smútok...

Lissa je blondínka, princezná, ktorá by mala zasadnúť na trón. Je však v nebezpečenstve, lebo jej idú po krku Strigoji. Väčšina Morojov ovláda nejaký živel, no Lissa ten svoj ešte neobjavila, no vie manipulovať s mysľou iných a vie aj liečiť, no to je tajomstvo, ktoré je medzi ňou a Rose.  Jej starší brat bol na škole veľmi obľúbený, no teraz keď tu nie je sa väčšina pozornosti venuje jej, ale najmä preto, lebo sa po dvoch rokoch opäť vrátila. Školou sa šíria rôzne fámy o jej odchode a i o tom, kde bola a ako tam fungovala. No najnepríjemnejšou je asi Mia, ktorú si predtým ani nevšimla, no teraz Mia začala chodiť s jej bývalým priateľom a zosmiešňuje ju.

Rose je krásna Dampírka, jedna z mála tých, ktoré sa chcú stať strážkyňami, z väčšiny sa stanú tzv. „krvavé štetky“, čo je aj nadávka, ktorou Rose často označujú a robia si z nej posmešky. No väčšine chlapcov sa páči a chcú sa s ňou dostať do postele. Čo bolo bežné najmä pred jej odchodom. Je veľmi drzá a priebojná, rada sa háda, odvráva a upútava pozornosť. Dokonca má aj osobného trénera Dimitriho, Lissinho osobného strážcu.
Priateľstvo medzi Lissou a Rose je naozaj silné, čo sa nám potvrdzuje v priebehu celej knihy v rôznych situáciách. Rose je z dievčat ten čert a Lissa zase anjel, aspoň tak to bývalo...
Z týchto dvoch hrdiniek som si obľúbila Rose, Lissu nemám veľmi v láske, no uvidíme ako sa to vyvinie v ďalších dieloch. Rose som si proste zamilovala a rovnako aj Dimitriho :)

„Upírska akadémia skrýva za svojimi bránami nečakané pokušenia.“

Knižka bola písaná rovnako veľmi príjemným štýlom, ktorý sa dobre a rýchlo čítal, takže musím pochváliť aj preklad.

Áno, väčšinou sa k obalom kníh v recenziách veľmi nevyjadrujem, ale musím uznať, že obal tejto knihy je naozaj pekný. Tu sa predsa len trochu vyplatí – súď knihu podľa obalu :D Najviac sa mi však páči to, že stránky sú zo strán čierne, proste milujem keď má knižka takto sfarbené stránky (nemusí to byť len čierna)... A samozrejme nesmiem zabudnúť ani na to zaujímavé ukončenie jednotlivých kapitol, kde sa riadky postupne zužujú a sú zarovnané na stred.

Knižku určite odporúčam, nie je to nič na spôsob Twilightu, takže sa nie je čoho báť, je tam mágia, láska, pokušenie, napätie, no i nejaký ten boj, vina... Pri niektorých scénach som sa aj zasmiala, rozhodne knižku odporúčam. Už sa teším na pokračovania :)

Moje hodnotenie: 5/5 ♥