sobota 23. januára 2016

✏ Malé klamárky |recenzia

Názov knihy: Malé klamárky
Séria:  Malé klamárky
Autor: Sara Shepard
Počet strán: 239
Vydavateľstvo: SPN - Mladé letá
Rok vydania: 2011

Moja recenzia:

Každý niečo skrýva a tají!
Najmä na strednej škole,
tak ako hrdinky tejto úspešnej série:
Spencer, Aria, Emily a Hanna.

Knižka týkajúca sa života štyroch mladým a zdanlivo perfektných dievčat, z ktorých má každá svoje tajomstvá.
Aria sa vrátila z Islandu a zamiluje sa do svojho učiteľa angličtiny, Spencer zvykne prebrať staršej sestre priateľov, Emily ma problémy s novým dievčaťom Mayou a Hanna sa dosť zmenila od siedmej triedy. Spája ich však jedno veľké tajomstvo, odvtedy čo zmizla ich piata priateľka Alison. Alison poznala všetkých tajomstvá, no teraz je jednoducho preč a dievčatám začali chodiť správy, listy, emaily od neznámeho odosielateľ, ktorý sa podpisuje A.

"Nikdy never peknej slečne so škaredým tajomstvom."

Čím by som začala? Knižku som si až tak veľmi nevychutnala, nakoľko som už predtým sledovala seriál a dosť vecí som vedela predvídať. No aj tak, knižka sa mi páčila, najmä ten námet... Bývalé najlepšie priateľky sa rozídu, ich parta sa rozpadne po zmiznutí jednej z nich, no potom sa opäť spoja, po tom čo im niekto začne odhaľovať ich tajomstvá...

Príbeh každej z dievčat je niečím zaujímavý a každá z nich je iná. Keby ste ich nepoznali, tak by ste určite netipovali, že boli kedysi nerozlučnými priateľkami a spája ich hrozné tajomstvo.
Ariu som si zo všetkých obľúbila asi najviac, bola mi sympatická. Má aj mladšieho brata, ktorý sa volá Mike... Zamiluje sa do profesora angličtiny Ezru Fitza, no stane sa tak ešte skôr ako obaja prídu na to, kým ten druhý vlastne je.
Emily je členkou plaveckého tímu, má priateľa Bena. Jej život by bol celkom normálny, keby sa do Alisoninho domu nenasťahovala Maya, s ktorou sa ľahko spriatelí, no stále myslí i na Alison, boli si veľmi blízke.
Spencer žije v tieni svojej staršej sestry Melissy, ktorá je vo všetkom dokonalá a Spencer sa jej pokúša aspoň trochu vyrovnať, aby boli rodičia hrdí i na ňu.
A Hanna? Už z nej nie je tá bacuľka Hanna ako kedysi. Je krásna, štíhla a so svojou najlepšou priateľkou Monou si užíva život naplno.
A čo je s Alison? Nikto to nevie, jednoducho zmizla, je nezvestná. Nikto nevie ani to či žije alebo či to dokonca ona píše dievčatám správy, lebo len ona jeiná poznala ich tajomstvá...

Knižku by som odporúčala asi najmä fanúšikom rovnomenného seriálu "Pretty Little Liars". No i čitateľom, ktorí majú radi príbehy z prostredia strednej školy. 
Aj keď je moje hodnotenie také aké je, tak verte či nie, veľmi sa teším už aj na pokračovanie, knižka je trošku inšie od seriálu. Momentálne som vo fáze keď si nie som schopná povedať, či sa mi páčila viac ako seriál, tak uvidíme snáď pri ďalších dieloch :)

Moje hodnotenie: 3,5/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára