✏ Všem klukům, které jsem milovala |recenzia

Počet strán: 320
Vydavateľstvo: CooBoo
Rok vydania: 2015

Moja recenzia:

Na túto knižku som si už veľmi dlho brúsila zuby. A tak som tesne predtým ako som mala odísť na lyžiarsky skočila na net a objednala som si ju, aby mi na tam robila spoločnosť. :)
Nie je to práve žáner, ktorý bežne čítam, možno už viete, že som skôr na fantasy, sci-fi a také tie dobrodružné knihy, ale túto som si úplne zamilovala!

Vždy, keď sa Lara Jean zamilovala do nejakého chlapca a rozhodla sa, že už viac zamilovaná nechce byť, tak mu napísala milostný list, no nie tak obyčajný, bol to list na rozlúčku. Tieto listy však dotyčným nikdy nedala, schováva si ich v škatuli na klobúky pod posteľou. Jedného dňa však niekto tieto listy rozošle a Lara musí čeliť tomu, čo spôsobia...

Lara Jean má dve sestry, staršiu Margot a mladšiu Kitty, jej otec je gynekológ a mama jej umrela, keď bola ešte malá. Ich mama bola Kórejčanka, takže Songovky - tak si sestry hovoria, sú napoly Kórejky. Z Larinych dvoch sestier som nemala rada Margot, mala som jej plné zuby a nechápala som ako s ňou môže Lara vychádzať. Kitty je ten tip zlatej malej sestry, s ktorou je zábava a dodáva príbehu ten správny odtieň.
Margot odchádza študovať do Írska a Lara ju musí teraz nahradiť. Margot ako najstaršia zo sestier tak trochu nahrádzala i mamu a teraz táto zodpovednosť ostane práve na Lare a aby toho Lara nemala málo, tak jej život skomplikuje aj to, že niekto rozošle jej ľúbostné listy na rozlúčku.
Lara sa zamilovala do piatich chlapcov, čo znamená, že napísala aj päť ľúbostných listov. Čo ja osobne nechápem je to, že tieto listy písala, ak už nechcela byť zamilovaná. To sa vážne dá? Napíšete list a už nebudete niekoho milovať, to ma dosť zaskočilo a je to aj vec, ktorú nechápem, u niektorých ľudí to je možno naozaj možno, ale u mňa teda nie. Príde mi to ako dosť veľká blbosť! Veď keď niekoho milujete, tak si myslím, že vás to len tak ľahko neprejde a ak áno, tak to nie je láska, ale len nejaké poblúznenie.
Už od začiatku som tušila, kto tie listy rozoslal, no nebola som si tým na 100% istá, ale neskôr sa mi to potvrdilo.

"Myslíš, že je vtom rozdíl? Patřit někomu a patřit k někomu?"
"No jasně. Jedno z toho si můžeš sama vybrat, to druhý ne."

Josh a Peter? Dvaja z piatich chlapcov, do ktorých sa Lara Jean zamilovala a hrajú dosť veľkú úlohu i v tomto príbehu.
Josh je tichý chalan, ktorý chodil s Margot, no rozišli sa. Lare sa páčil ešte skôr ako sa dal dokopy s jej sestrou, no potom nechcela sestre ublížiť a napísala mu list (a jej láska vyprchala - ach toto asi naozaj nikdy nepochopím!), Josh je však už súčasťou ich rodiny, veľmi dobre vychádza i s ich otcom, s malou Kitty a je už takpovediac aj členom rodiny...
S Peterom Kravinským sa Lara kamarátila ako dieťa, dostala od neho dokonca i jej prvú pusu. Trraz sa však veľmi nestýkajú, Peter je športovec a patrí k školskej elite. Páčilo sa mi ako Peter hocikedy len tak z nenazdajky trepol nejakú vtipnú hlášku (keďže to boli asi jediné ako-tak vtipné okamihy v knihe). Avšak teraz sa s Larou zase začne viac stýkať a obľúbi si ho i Kitty. Dokonca sa i trochu zmení, nebude už len tým nafúkaným chalanom, na ktorého letia všetky baby, ale zistíme, že má dokonca i nejaké tie city a srdce :)

"Na dne tašky mám tequilu v láhvi od šampónu," vysvětlí mi šeptem.
"Tak to doufám, žes ji předtím pořádně vymyla! Nebo ti bude špatně!" Představuji si, jak Chris rozléva panáky napěněné tequily a pak musí všichni do nemocnice na vypumpování žaludku.
(Nemôžem si pomôsť, musela som to tu proste dať, lebo mi to presne niečo pripomína :D )

A knižke dávam navyše jedno obrovské, ale nie veľmi významné plus! Spomína sa tu Harry Potter (ale aj GoT) a dokonca nie raz! Milujem, keď sa to spomína v iných knihách! Dokonca aj na Halloweena išiel niekto za postavu z HP! - áno, nemohla som si to odpustiť, proste Potterhead chvíľka :D

Obálka knihy sa mi naozaj veeľmi páči, podľa mňa sa ku knižke úplne hodí a je dokonalá! Zamilovala som sa do nej! Ale zas nie tak aby som jej písala list na rozlúčku, viem sa cez to preniesť aj bez toho ;)

Je to naozaj oddychové čítanie, napríklad ak sa vrátite na hotel/domov uťahaný a vyšťavený z lyžovačky, tak ako ja :D Pri knižke som si naozaj skvele oddýchla a som dosť zvedavá a teším sa aj na pokračovanie, ktoré už vyšlo. Počula som naň už rôzne ohlasy, jedni si ho chvália a vraj je lepšie ako tento diel, iní by zas boli radšej, kdeby to týmto dielom haslo (teda, aby to bola len jednodielovka), uvidíme aký názor naň budem mať ja :)
Knižku naozaj odporúčam, neľutujem, že som po nej siahla! Ale odporúčala by som ju skôr teenagerkám, starším môže hrdinka dosť liezť na nervy (priznávam, že to tak bolo už i u mňa) a jej rozhodnutia a zmýšľanie sa môže prísť až príliš hlúpe a nezmyselné...

Moje hodnotenie: 4,8/5