sobota 13. februára 2016

✏ Čarodejnice z Hex Hall |recenzia

Názov knihy: Čarodejnice z Hex Hall
Séria: Hex Hall (1. diel)
Autorka: Rachel Hawkins
Počet strán: 240
Vydavateľstvo: Knižní klub
Rok vydania: 2011



Moja recenzia:

Keď som si knižku kupovala, tak som ani poriadne nevedela do čoho idem a o tom viac ma to potom prekvapilo. Knižka bola úžasná, samozrejme začiatok mi prišiel poslabší, no potom sa to všetko poriadne rozbehlo!

Sophine kúzla končia väčšinou katastrofou, a tak je poslaná do Hex Hall, elitného nápravného centra pre adolescentov, kde chodia členovia Prodigia, čarodejníci, víly, lykantropy a iné bytosti. Už prvý deň je pre Sophie zaujímavý, dozvie sa viac o Hex Hall, ako spolubývajúcu jej pridelia Jennu, jedinú upírku na škole, získa rovnako tri nepriateľky a zahľadí sa do najkrajšieho chlapca na škole Archera, ktorý ju aj zachránil pred vlkolakom, lebo Sophie sa zmohla len na slová "ošklivej pejsek"...

Sophie je čarodejnica, jej mama je obyčajní človek, takže o magickom svete vie Sophie len minimum alebo to, čo sa dozvedela jej mama, ktorá sa o to začala zaujímať, keď sa dozvedela, že čaká čarodejnicu. Je vtipná a ja som si ju okamžite obľúbila.
Žije vo veľkej nevedomosti, nevie vykonať ani menšie kúzla, ba dokonca toho nevie veľa o samotnom svete, do ktorého patrí....

"Otevřela jsem oči a nevěřícně zírala na jasně modrou tylovou obludnost se sukní, která končila těsně pod zadkem. Vypadala bych jak o nevkusná nevěsta pro Šmouly."

Jenna je upírka, jediná na škole ak nepočítame jedného profesora, všetci sa jej vyhýbajú, považujú ju za monštrum a obviňujú ju z útokov, ktoré sa na škole dejú. Ona je však len milé dievča, ktoré nie je vôbec také ako si všetci myslia, jej jediná kamarátka Holly je mŕtva, no neumrela jej vinou. Na Hex Hall príde Sophie a stanú sa z nich priateľky. Jenna zbožňuje ružovú, v jej izbe je táto farba všade, naozaj všade!


Archer je krásny chlapec, najkrajší na škole, ktorý chodí s jednou z "kráľovien" školy, s jednou zo Sophienych nepriateliek. Má zmysel pre humor, je i inteligentný.... So Spohie si vybuduje neskôr celkom pekný vzťah :D

Dej knihy je dosť zamotaný, vždy vás niečo prekvapí a udeje sa niečo, čo ste naozaj nečakali. Garantujem vám, že sa pri knižke i nasmejete, veď kto by sa aspoň neusmial nad Sophienymi hláškami, ktoré často vypúšťa bez rozmyslenia z úst.

"Vždycky mě zajímalo, jaké by to bylo žít v něčí puse."

Osobne sa mi aj dosť páči obal, je taký zaujímavý, vždy ma zaujmú knihy, ktoré majú na obale ako keby zrkadlové obrazy. A keď dáte obal dole tak vás čaká jednoduchá obálka  knihy, krásnej modrej farby, zbožňujem knihy, ktoré majú farebné obaly a nie len čisto čierne alebo biele aj keď aj tie majú niekedy svoje čaro...

 Knižku vám rozhodne odporúčam, stojí za prečítanie, je to ďalšia fantasy séria, ktorú som si obľúbila aspoň na základe prvého dielu (snáď to tie ostatné nepokazia, ale verím autorke, takže snáď nie) :)
Moje hodnotenie: 5/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára