streda 19. augusta 2015

✏ Selekcia |minirecenzia

Názov knihy: Selekcia                
Séria: Selekcia (1. diel)     
Autorka: Kiera Cass                          
Počet strán: 312                             
Vydavateľstvo: CooBoo                
Rok vydania: 2014   


Moja recenzia:

Túto knihu som si plánovala kúpiť už dávnejšie a konečne nastal ten čas, kúpila som si rovno aj pokračovanie, Elita, a som rada, že so tak urobila.

Kniha mi spočiatku pripomínala Hry o život, lebo aj tu sú ľudia rozdelení do kást, no kniha je miestami pripomenula THG aj neskôr, no toto je úplne o niečom inom.
Kasty si nie sú rovnocenné, najvyššia kasta je 1, čím ste v nižšej kaste, tým 
America je Päťka (zo začiatku som to nechápala, no postupom času mi to nejako doplo, žije v 5. kaste), má 4 súrodencov. 
V kráľovstve Illeá platilo, že ak sa kráľovi a kráľovnej narodí syn, tak si musí zobrať dievča z ľudu. 
Princ Maxon dosiahol požadovaný a usporiadala sa Selekia, kde bolo vybraných 35 dievčat, ktoré sú vo veku 16-20 rokov. Dievčatá súperia o pozornosť princa, veď princeznou sa môže stať len jedna.
America sa do Selekcie odmieta prihlásiť, no nakoľko ich finančná situácia je zlá, tak si nakoniec podá prihlášku, no nie len kvôli rodine... Za každý týždeň dostane rodina dievčaťa, ktoré sa zúčastnia Selekcie peniaze.

Je to veľmi ľahké čítanie, ani som sa nenazdala a knihu som mala prečítanú. Za jeden deň  som prečítala Selekciu, no i pokračovanie, Elitu.
Hneď po dočítaní Selekcie som sa vrhla aj na Elitu, čo bolo veľmi dobré rozhodnutie, nakoľko je podľa mňa príbeh až príliš roztiahnutý a to, kto sa stane princeznou Illey sa v prvej knihe nedozvieme (ani v druhej)...



Moje hodnotenie: 4,5/5
Recenzia na 2. diel: Elita
Recenzia na 3. diel: Prvá
Recenzia na 4. diel: Následníčka

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára