✏ Kráľovná Tearlingu |minirecenzia

Názov knihy: Kráľovná Tearlingu
Séria: Kráľovná Tearlingu (1. diel)
Autorka: Erika Johansen
Počet strán: 376
Vydavateľstvo: Ikar (YOLI)
Rok vydania: 2015

Anotácia: V deň svojich devätnástych narodenín sa princezná Kelsea, vychovávaná vo vyhnanstve, vydá na nebezpečnú púť. Márnivá a sebecká kráľovná Elyssa je mŕtva a Kelsea musí zasadnúť na trón, ktorý jej právom patrí. Na dievča s nezvyčajnou jazvou a magickým náhrdelníkom však z každej strany striehnu nepriatelia. Urobia všetko pre to, aby zabránili jej korunovácii za vládkyňu Tearlingu. Neboja sa použiť ani najtemnejšiu mágiu. Hoci Kelsey koluje v žilách kráľovská krv, necíti sa ako vodkyňa. Nepozná svoj ľud a nevie nič o krutovláde svojej matky ani všetkých hrôzach, ktoré sa v krajine dejú.
Kelsea sa nepoddáva, no stačí jediný trúfalý čin následníčky trónu a kráľovstvo zasiahne nemilosrdná pomsta tyranskej vládkyne susedného Mortmesnu, červenej kráľovnej, obávanej čarodejnice. Až vtedy sa ukáže, komu môže Kelsea skutočne dôverovať. Mladá vládkyňa sa tak podrobí skúške ohňom, ktorá z nej spraví legendu... ak sa jej podarí ostať nažive.

Moja recenzia:

Kniha ma zaujala, už od začiatku som sa od nej nevedela odtrhnúť. Sprvu mi chvíľu trvalo, kým som si priradila mená k postavám, ale to je samozrejmosťou pri väčšine kníh. Na knihe ma zaujalo to, že prostredie síce pripomína minulosť, ale príbeh sa odohráva v budúcnosti. Je zaujímavo písaná, neboli tam žiadne dlhé nudné pasáže, ktoré dokážu čitateľa unudiť či dokonca odradiť od čítania. Hlavná postavy nie je príkladom typickej krásnej a neodolateľnej hrdinky, nemá dokonalú postavu, nie je na prvý pohľad ničím výnimočná, páve naopak, je až príliš obyčajná, čo sa v knihe viackrát opakuje.
Na začiatku každej z kapitol sa objavujú úryvky z tearlingskej tvorby, čo knihu trochu ozvláštňuje.
V tejto knihe neobjavíte nijakú lásku i keď nejaké náznaky sa tu objavia.
Kniha je písaná aj z pohľadu iných osôb, nie len z pohľadu hlavnej hrdinky a to vám nám umožňuje spoznať bližšie aj ostatné postavy aj tie záporné a môžeme si o nich vytvoriť možno aj inú mienku ako sú popisované len z pohľadu Kelse.
V niektorých knihách viete už dopredu predpokladať, čo sa asi stane, no táto nie je jedna z tých kníh.

Rozhodne vám odporúčam prečítať si ju.

Moje hodnotenie: 4,8/5